Försäljning av upplevelse?

3
Mitt företag säljer upplevelser, såsom femkamper och andra aktiviteter i naturen. Jag använder mig av kontantmetoden och jobbar i Fortnox.

När jag har sålt en upplevelse till en privat grupp och får kontant betalt, hur bokför jag det?
Ex1. 4000kr inkl moms kontant till kassa

När jag har sålt en upplevelse till en privat grupp och fakturerar, hur bokför jag det?
Ex1. 4000kr inkl moms faktura till PG

När jag har sålt en upplevelse till en företagsgrupp och fakturerar, hur bokför jag det?
Ex1. 4000kr exkl moms faktura till PG
3
[quote author=Utefolk link=topic=8337.msg37477#msg37477 date=1294401229][br]Mitt företag säljer upplevelser, såsom femkamper och andra aktiviteter i naturen. Jag använder mig av kontantmetoden och jobbar i Fortnox.[br][br]När jag har sålt en upplevelse till en privat grupp och får [b]kontant[/b] betalt, hur bokför jag det? [br][i]Ex1. 4000kr inkl moms kontant till kassa[/i][br][br]När jag har sålt en upplevelse till en privat grupp och [b]fakturerar[/b], hur bokför jag det? [br][i]Ex2. 4000kr inkl moms faktura till PG[/i][br][br]När jag har sålt en upplevelse till en företagsgrupp och [b]fakturerar[/b], hur bokför jag det? [br][i]Ex3. 4000kr exkl moms faktura till PG[/i][br][/quote]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.