Senaste inläggen
Att fira jubileum
Jag har en fråga till alla er som haft era företag en lite längre tid. Hur har ni valt att fira jubileer? Har ni bjudit till fest? Haft speciella produkter ni annars inte brukar ha? Haft jubileumspriser? Kategori: Allmänt |
|||
Importera saffran,nötter från pakistan
hejsan, skrev om ett likande ämne i en annan forumsdel men när bättre här. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Vad räknas som tillgång?
Tänker jag rätt med att förbrukningsinventarier under 5000 kr inte behöver bokföras som tillgång? Eftersom man inte gör avskrivning minskar ju inte tillgångarna annars. |
|||
Kan ett privat aktiebolag köpa sina egna aktier?
Vet att publika börsnoterade bolag kan köpa aktier i sig själv, förut max 10 % men nu eller snart försvinner den begränsningen också. Men hur är det med privata aktiebolag? Kan det köpa egna aktier? Och sedan sälja till investerare vid behov? Någon som har vet eller har en länk där man kan läsa om detta? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Måste löpnummret för kvitton vara obrutet?
Hur är det med numreringen på kvitton, gär det något om det faller bort vissa nummer här och där? (låter inte så bra) |
|||
programmera
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Momsregistrering online - risk att avslås?
Hej |
|||
namn för språkföretag
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Företag på halvtid.
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
AB samt HB samtidigt
Hej allihoppa |
|||
Dra av mot inkomst av tjänst
Hej, |
|||
GRATIS Nyhetsbrev utan gräns?
Hejhej,
Kategori:
Allmänt
|
|||
Digitala fakturor och kvitton - måste de skrivas ut?
Hej! |
|||
Flytta till England - frågorHej hej. Har funderat ett tag på att flytta till England och möjligen starta eller investera i ett företag på längre sikt. Då jag har dålig koll på det här med att jobba/bo/investera utomlands så undrar jag om det finns några lagar eller regler som säger att man inte får bo i landet? och är det någon skillnad på om man vill arbeta och bo där eller... Kategori: Allmänt |
|||
Kodning
Hejsan ! Kategori: E-handel |
|||
Sälja utanför Sveriges gränser, komplicerat?
Hej. |
|||
Ha aktiebolag utan att ta ut lön - endast aktieutdelning och ...
Fråga 1. Kategori: Allmänt |
|||
Dra av kostnad för lokal utan moms?!
Hej. Jag hade en lokal tidigare och på denna betalade jag även moms, eftersom det företaget hade registrerat sig på något vis så att de kunde sätta på moms på lokaler. |
|||
.. |
|||
Första året, utan omsättning.
Hej! |
|||