Senaste inläggen
Försäljning av upplevelse?
Mitt företag säljer upplevelser, såsom femkamper och andra aktiviteter i naturen. Jag använder mig av kontantmetoden och jobbar i Fortnox. |
|||
Tips, komma igång med sin affärsidé ?
Jag är en väldigt driven person och har många idéer som jag vill genomföra. Men det finns en speciell idé som jag verkligen vill satsa på. Jag vill inte säga för mycket, men det är ganska stort och det är väldigt efterfrågat i Sverige. Kategori: Affärsidéer |
|||
Vad ska jag tänka på gällande bokslut för AB?Vi är ett AB, en butik med 2 ägare.. Vad ska vi tänka på gällande bokslutet?? Hur har ni andra gjort i ett AB? Tips och råd tack helt ny på detta :-D |
|||
Hur gå vidare efter kontakt med kund?
Hej, jag har skrivit i en tidigare tråd där jag beskrev att jag är helt nybörjare på detta med företagande och allt pappersarbete vid sidan om. Jag har iaf startat en egen firma och jag ska pyssla med företagsmassage. Jag åker ut till företag, ställer upp en bänk och masserar helt enkelt. Kategori: Allmänt |
|||
Fakturera möte?
Hej allihop, jag undrar vad det är för regler som gäller för att fakturera möte. Kategori: Allmänt |
|||
Affär med Rssland
Jag börjar en affär med RUSSLANd. Vi förberädar ett avtal, måste man skicka en fakrura till dem, om de inte kräver, töts att här i Sverige måste man göra redovisning med en faktura? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra avgift för VISA-kort
Hej! |
|||
Att skapa eget kvitto?
Hejsan |
|||
BARKBRÖD.SE till salu. SVT nyhet idag.
Barkbröd är en ny populär företeelse, framförallt pga. positiva hälsoeffekter. Förstasidesnyhet på SVT.se den 5:e Januari. Köp nu för 2 500kr + moms eller lägg ett bud. Köp som investering eller utveckla själv. Säljes utan innehåll, enbart namn. Överföringskostnad betalas av köpare. Lägg bud här: |
|||
Två ideér
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
AB eller EF parallellt med studier på heltid?
Hejsan, |
|||
Bokföra startkapital som...
Hej, ska man bokföra eget insatt startkapital som egen insättning eller som eget kapital i starten av sitt företag(enskild firma)? |
|||
Faktureringsprogram och tidregistrering för tjänsteföretag?
Har dammsugit marknaden efter ett faktureringsprogram som är anpassat efter tjänste/konsultföretag. |
|||
Revisortips?
Hej hej! |
|||
övertagande av hyres kontrakt
tanken är att jag skall ta över hyreskontraktet för den rörelse jag köper |
|||
Bokföring, redovisning etc e-handel (Google Checkout)
Hej, |
|||
Momsdeklaration
Jag får inte min moms att gå ihop. Jag har en enskild firma där jag betalar momsen kvartalsvis. |
|||
Butik hemifrån regler?Är det nån som vet vilka regler som gäller när man skall öppna butik (sälja bl.a. heminredning) hemifrån, vi har en extra byggnad på tomten som vore lämpad för det? har kikat i detaljplanen & det står inget om regler för detta? Tacksam! Kategori: Affärsidéer |
|||
Vart fixar man bra telefonnummer ?
Hejsan. Kategori: Allmänt |
|||
Ångerrätt 14 dagar?
Hej, Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||