Prenumerera Ekonomi
Ränta på skatt, enskild firma
hej! |
|||
Resultat Rapporten - HJÄLP !
Hej |
|||
löner...
Hallå |
|||
Verifikationsnummerserie A,B,C etc?!
Kan någon snälla förklara hur man kan använda olika verifikationsnr serier med hjälp av bokstäver? |
|||
Små glasflaskor för förvaring?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Fakturadatum?! - Bokföring
Hej ! |
|||
Bokföra som enskild person eller grupp
Behöver lite hjälp med ett problem. |
|||
Dra av en dragkrokJag använder min privata bil i min enskilda firma men skulle nu behöva en dragkrok på den. Jag har drag på min andra bil så detta är alltså inget jag... |
|||
Tryckeriräkning - på vilket konto ska jag bokföra detta?Har designat en trycksak och även skött kontakten med tryckeriet för kunds räkning. Har nu fått fakturan från tryckeriet. Bokför jag den som ett inköp... |
|||
Gjort uttag på det mesta, men!
Jag håller ju på göra egna uttag på alla mina varor från företaget, men jag är lite fundersam kring "prissättningen". |
|||
Vad är kostnad för en konsult bolag?Jag driver en egen konsult bolag, min varulager är min kunskap och erfarenhet, och den försvan inte efter användning. Så i bokförning, är det ingen ko... |
|||
Om man inte har någon ing. momsOm man importerar ett varuprov som är så billigt att man inte åker på någon införselmoms eller tull och vill sälja det vidare som företagare, går det... |
|||
Hur/när används konto 2012?Används konto 2012 bara för F-skatt/egenavgifter (ej moms)? Jag har ju min betalningsplan för F-skatt som ska betalas månadsvis (för min del med start... |
|||
Fundering kring verifikationer
Tjena! |
|||
AvskrivningarJag har en enskild firma och går redan med förlust för 2006 och vill därför ha så liten avskrivning på mina inventarier som möjligt. Finns det en grän... |
|||
Skyldig moms?Kör månadsvis momsredovisning och nu ska Januari redovisas, problemet är att jag är tvungen att betala in moms och det är en summa jag inte har just n... |
|||
VisitkortsjaktenÄr på jakt efter nya visitkort men är lite noga med kvalitén. Är det någon som vet om några företag som säljer visitkort och som kan skicka ut (gratis... Kategori: Inköp |
|||
Bokföra kreditkortsköp
Jag är helt ny på bokföring och försöker lära mig genom att bokföra privat (lite overkill, men ett bra sätt att lära sig) |
|||
Till er som behöver ny webbplats
Skulle vilja tipsa om en webbyrå till er som funderar på ny webbplats till ert företag. Gå in på
Kategori:
Inköp
|
|||
Hur hantera man de här typer av inköp?
1. Aktie, Statslån, Fond |
|||