Prenumerera
Ekonomi
SPCS administration 500Tjenare allihopa, för ett tag sen så skaffade jag SPCS administration 500 och börjar få kläm på det hela nu :roll: men de är en liten grej som jag är... |
|||
Mervärdesskatt
Hej, |
|||
Hur mycket går bort?Jag har idag ett jobb där jag tjänar 20000:- i månaden, nu funderar jag lite på att starta eget istället och "hyra" ut mig till olika företag. Hur myc... |
|||
Momsens vara eller icke vara?!
Gör jag rätt? Snälla någon, hjälp mig! |
|||
Egetkapital
Hej! |
|||
Driva företag "semi-anonymt"?
Hej! |
|||
Eget uttag av alla varorna!Skall som endel av er kanske vet avsluta min enskilda firma som jag drivit under -06 till förmån för studier. (Har skickat in blanketterna för några d... |
|||
Starta aktiebolagHur lång tid tar det, i veckor, innan man kan vara igång med ett AB från det datum man satt in aktiekapitalet? |
|||
Avskrivning - blir detta rätt?Tänkte ta tag i avskrivningarna så borde jag vara klar med 2006 och kan stänga det året i bokföringsprogrammet. Vill dock kolla att jag gör rätt. Har... |
|||
Ränta på räntaOm man skickar ut en andra påminnelse och ska räkna ut räntan, räknar man då bara på det ursprungliga fakturabeloppet, eller räknar man även in räntan... |
|||
Bokföring av överskjutande moms,skattHur bokför jag skatt och moms jag får tillbaka? |
|||
Hur lång tid innan påminnelse och inkasso?Hur lång tid bör/måste man vänta efter sista betalningsdag innan man skickar en påminnelse? Och om påminnelsen ej betalas (vilket väl ska vara "snaras... |
|||
Allmäna nybörjarfrågor om nyföretagande
Hej! |
|||
Egenavgifter, sociala avgifter och arbetsgivaravgifter?
Jag är i första fasen av att starta ett nytt företag. Företaget kommer ha två ägare, en anställd och ha bolagsformen handelsbolag. |
|||
Bokföring av ett bokköp ?!
Hej ! |
|||
Påminnelseavgift - hur mycketJag brukar inte ta ut förseningsavgifter av mina privatkunder, då de oftast är brudpar som haft hundra bollar i luften och fakturor som skola ha betal... |
|||
starta pensionat
Hej |
|||
Bokföring av såld bil i ABVi har två bilar i vårt AB. Vi köpte de för 140 000:-. Vi har skrivit av de med 35 000:- så de är bokförda till 105 000:-. Nu har vi sålt de för 85 66... |
|||
Enskild Firma - Frågor
Hej |
|||
Frågor runt skapande av EF och tillhörande skatter/momsHar gått en längre stund nu och tänkt starta en enskild firma i liten skala. Eftersom jag inte har tänkt att detta skulle bli min huvudinkoms utan att... |
|||