Prenumerera Ekonomi
Påminnelseavgift - hur mycketJag brukar inte ta ut förseningsavgifter av mina privatkunder, då de oftast är brudpar som haft hundra bollar i luften och fakturor som skola ha betal... |
|||
starta pensionat
Hej |
|||
Bokföring av såld bil i ABVi har två bilar i vårt AB. Vi köpte de för 140 000:-. Vi har skrivit av de med 35 000:- så de är bokförda till 105 000:-. Nu har vi sålt de för 85 66... |
|||
Enskild Firma - Frågor
Hej |
|||
Frågor runt skapande av EF och tillhörande skatter/momsHar gått en längre stund nu och tänkt starta en enskild firma i liten skala. Eftersom jag inte har tänkt att detta skulle bli min huvudinkoms utan att... |
|||
Hur bokför jag reseräkningar?
Hejsan! |
|||
Hur ska jag bokföra en betalning genom paypal?Jag har köpt lite förbrukningsmaterial (tillbehör till handdator) från Ebay-tyskland. Jag betalade med mitt paypal-konto. Betalningen skedde i EUR och... |
|||
Köpa in begagnat samt av privatperson
Hejsan |
|||
Egen firmaJag valde att redovisa moms en gång per år samt att vinsten skulle vara 0, vilket då skulle betyda att jag inte behöver betala in nåt preliminärt måna... |
|||
Preliminär självdeklaration
Hej |
|||
Inköp före företagsstart - hur bokför jag.
Har läst ett antal trådar på samma ämne, men jag förstår inte riktigt. Hoppas någon kan bena ut det här åt mig. Situationen är som följer: |
|||
Deklarationshjälp
Hej! vi kan hjälpa dig med bokföring och deklarationer. Maila oss gärna på adress |
|||
Spara till pension i AB
Den här frågan känns som att den kanske kommer i fel tråd, men den har ju att göra med skatter i alla fall. |
|||
Deklarationshjälp i Linköping?Någon som kan rekommendera någon bra resurs som kan hjälpa till med deklaration och bokslut. |
|||
Att handla från utlandet!
Hoppas någon kan hjälpa mig i ämnet. |
|||
Donation till forskningsfond på skattade pengar?
Hej! |
|||
bokföringsfråga
Hej! |
|||
Sambandet mellan F-skatt och egenavgifter?!
Kan någon hjälpa till med att förklara sambandet (?) mellan F-skatt och egenavgifter?! |
|||
Osäkerhet kring bokföring, moms. m.m vid företagsstart
Tjena! |
|||
Upplupna intäkter
Hur gör jag med interimsfodringar?? |
|||