Ekonomi

Påminnelseavgift - hur mycket

Jag brukar inte ta ut förseningsavgifter av mina privatkunder, då de oftast är brudpar som haft hundra bollar i luften och fakturor som skola ha betal...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

starta pensionat

Hej

Efter flera timmars läsande i alla broschyrer jag skickat efter från skattemyndigheten, snurrar det i huvudet. Bra info material, men ef...

Bokföring av såld bil i AB

Vi har två bilar i vårt AB. Vi köpte de för 140 000:-. Vi har skrivit av de med 35 000:- så de är bokförda till 105 000:-. Nu har vi sålt de för 85 66...

Enskild Firma - Frågor

Hej

Har tänkt att registrera enskild firma, ansöka om FA-Skatt samt registrering till moms hos Skatteverket vid sidan av studiern...

Frågor runt skapande av EF och tillhörande skatter/moms

Har gått en längre stund nu och tänkt starta en enskild firma i liten skala. Eftersom jag inte har tänkt att detta skulle bli min huvudinkoms utan att...

Hur bokför jag reseräkningar?

Hejsan!

Jag har en egen firma (aktiebolag) och vill att bolaget skall bekosta den internetuppkoppling som jag använder när jag jo...

Hur ska jag bokföra en betalning genom paypal?

Jag har köpt lite förbrukningsmaterial (tillbehör till handdator) från Ebay-tyskland. Jag betalade med mitt paypal-konto. Betalningen skedde i EUR och...

Köpa in begagnat samt av privatperson

Hejsan

tänkte höra om man kan köpa in tex en begagnad bil av en privatperson till företaget?

och hur bokfö...

Egen firma

Jag valde att redovisa moms en gång per år samt att vinsten skulle vara 0, vilket då skulle betyda att jag inte behöver betala in nåt preliminärt måna...

Preliminär självdeklaration

Hej

Jag vet att detta är ett återkommande ämne. Tänkte berätta hur jag gör med den preliminär självdeklarationen!

Inköp före företagsstart - hur bokför jag.

Har läst ett antal trådar på samma ämne, men jag förstår inte riktigt. Hoppas någon kan bena ut det här åt mig. Situationen är som följer:

<...

Deklarationshjälp

Hej! vi kan hjälpa dig med bokföring och deklarationer. Maila oss gärna på adress

Reklam borttaget / Moderator

Spara till pension i AB

Den här frågan känns som att den kanske kommer i fel tråd, men den har ju att göra med skatter i alla fall.

Jag har ställt samma...

Deklarationshjälp i Linköping?

Någon som kan rekommendera någon bra resurs som kan hjälpa till med deklaration och bokslut.

Att handla från utlandet!

Hoppas någon kan hjälpa mig i ämnet.

Har inte handlat produkter inom EU tidigare och undrar hur jag gör med momsen i Sverige.

Donation till forskningsfond på skattade pengar?

Hej!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med att ta reda på vad som gäller när jag i samband med försäljning av en produkt avsätter pengar fö...

bokföringsfråga

Hej!

Hur ska jag sköta detta?

jag har inte hunnit öppna något eget bankkonto för företaget, gissar att jag måste vänta...

Sambandet mellan F-skatt och egenavgifter?!

Kan någon hjälpa till med att förklara sambandet (?) mellan F-skatt och egenavgifter?!

Jag har fått en betalningsplan från Skatte...

Osäkerhet kring bokföring, moms. m.m vid företagsstart

Tjena!

Jag har startat ett handelsbolag, saken är den att jag började verksamheten redan under tiden som ärendet (registreringen...

Upplupna intäkter

Hur gör jag med interimsfodringar??

De är bokade 1790 interimsfodr deb o 3041 förs kredit 2006 hur bokar jag om det 2007????