Prenumerera Ekonomi
Hur bokför man en amortering på skuld?
Om man har ett AB, hur bokförs amorteringen på bolagets lån och skulder? Sker dessa efter eller före bolagsskatten på vinsten? |
|||
Hur bokför man en amortering på skuld?
Om man har ett AB, hur bokförs amorteringen på bolagets lån och skulder? Sker dessa efter eller före bolagsskatten på vinsten? |
|||
Fel ingående balansJag har fått fel i bokföringen på leverantörsskulderna och har märkt att felet ligger tidigare år. Jag vill inte göra något fel och undrar om det går... |
|||
Bokföring av betalning med privat betalkort(bankkort)?
Jag har betalt med privat betalkort (bankkort). Gäller inköp av kontorsmaterial. Hur bokför jag detta? |
|||
Bokföring av pantbrev banken tagit ut som säkerhet för lån?
Jag undrar hur jag bokför den kostnad för pantbrev som banken tagit ut som säkerhet för ett lån? Summan har dragots från den totala lånesumman. |
|||
SPCS administration 500Tjenare allihopa, för ett tag sen så skaffade jag SPCS administration 500 och börjar få kläm på det hela nu :roll: men de är en liten grej som jag är... |
|||
Mervärdesskatt
Hej, |
|||
Hur mycket går bort?Jag har idag ett jobb där jag tjänar 20000:- i månaden, nu funderar jag lite på att starta eget istället och "hyra" ut mig till olika företag. Hur myc... |
|||
Momsens vara eller icke vara?!
Gör jag rätt? Snälla någon, hjälp mig! |
|||
Egetkapital
Hej! |
|||
Driva företag "semi-anonymt"?
Hej! |
|||
Eget uttag av alla varorna!Skall som endel av er kanske vet avsluta min enskilda firma som jag drivit under -06 till förmån för studier. (Har skickat in blanketterna för några d... |
|||
Starta aktiebolagHur lång tid tar det, i veckor, innan man kan vara igång med ett AB från det datum man satt in aktiekapitalet? |
|||
Avskrivning - blir detta rätt?Tänkte ta tag i avskrivningarna så borde jag vara klar med 2006 och kan stänga det året i bokföringsprogrammet. Vill dock kolla att jag gör rätt. Har... |
|||
Ränta på räntaOm man skickar ut en andra påminnelse och ska räkna ut räntan, räknar man då bara på det ursprungliga fakturabeloppet, eller räknar man även in räntan... |
|||
Bokföring av överskjutande moms,skattHur bokför jag skatt och moms jag får tillbaka? |
|||
Hur lång tid innan påminnelse och inkasso?Hur lång tid bör/måste man vänta efter sista betalningsdag innan man skickar en påminnelse? Och om påminnelsen ej betalas (vilket väl ska vara "snaras... |
|||
Allmäna nybörjarfrågor om nyföretagande
Hej! |
|||
Egenavgifter, sociala avgifter och arbetsgivaravgifter?
Jag är i första fasen av att starta ett nytt företag. Företaget kommer ha två ägare, en anställd och ha bolagsformen handelsbolag. |
|||
Bokföring av ett bokköp ?!
Hej ! |
|||