Prenumerera
Ekonomi
momsinbetalning, har jag missat nått ?
Hejsan! jag deklarerade underskott i min enskilda firma i år, och momsen lyckades jag inte helt kvitta. |
|||
Hur bokföra export (som skickats momsfritt)?
Hittar inget bra svar så jag försöker här ;D |
|||
F-skattsedel för småjobbJag har haft mitt företag vilande i drygt 3 år och funderar på att ta upp vissa delar av det. Kontaktade Skatteverket för en tid sedan med förfrågan o... |
|||
Kontering av resor i tjänsten
Hej! |
|||
Projektor Vs. TV/bildskärm.
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Moms vid varuinköp från annat EU landVi har köpt varor som transporteras till Sverige från ett tyskt företag i Tyskland med tysk momsregistrering. Vi har inte uppgett vårt Svenska VAT num... |
|||
Bokföra fakturaavgift (till leverantör)Ja, jag hittar inget lämpligt konto för detta och har hittills bokfört det som övriga kostnader. Någon som har ett lämpligare förslag? |
|||
Dela företagMånga rådgivare tycks sky tanken på hb ab för mindre företag. Jag har startat ett företag med min fru och för enkelhetens skull och snabbhet valde jag... |
|||
HB till AB!
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Lite frågor inför bokslut osv.
Hejsan! |
|||
Köpa kassasystemJag behöver införskaffa någon form av kassasystem inom kort och har snabbt konstaterat att det är en djungel som dessutom kostar lite väl mycket i mån... Kategori: Inköp |
|||
Aktiebolag
Är bolaget skyldigt att betala ej bokförda skulder om det är en ny ägare till företaget? |
|||
Ska avisering bokföras som faktura (faktureringsmetoden)?Jag fick idag en avisering från banken där de meddelar mig att pengar kommer att dras från mitt konto nästa månadsskifte. Pengarna avser banktjänster.... |
|||
Dra av hela kostnaden på datorn/kameran.
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Hewal FöretagsrådgivarnaJag blev kontaktad av en telefonförsäljare från företagsrådgivarna idag. http://www.hewa... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja privat egendom till egna företaget...?Jag driver ett byggföretag (enskild firma) som även till viss del sysslar med renovering av båtar. Nu är det så att jag har en egen båt, privat, som j... |
|||
Bokföra skatteåterbäring för 08
Hej PÅ er alla |
|||
Simpla nybörjarfrågorStartade ny firma i höstas, momsdeklarerade första gången den 12 november. Bokföringsprogrammet skapade en ny verifikation när fodran skapades på kont... |
|||
Bokföra avbetalning
Hej allihop! Jag är helt ny här på företagande.se, som jag skriver nåt dumt ber jag om ursäkt för det.. : ) |
|||
Årets vinst till eget kapital i bokföringen?
|
|||