Prenumerera Ekonomi
Sälja privat egendom till egna företaget...?Jag driver ett byggföretag (enskild firma) som även till viss del sysslar med renovering av båtar. Nu är det så att jag har en egen båt, privat, som j... |
|||
Bokföra skatteåterbäring för 08
Hej PÅ er alla |
|||
Simpla nybörjarfrågorStartade ny firma i höstas, momsdeklarerade första gången den 12 november. Bokföringsprogrammet skapade en ny verifikation när fodran skapades på kont... |
|||
Bokföra avbetalning
Hej allihop! Jag är helt ny här på företagande.se, som jag skriver nåt dumt ber jag om ursäkt för det.. : ) |
|||
Årets vinst till eget kapital i bokföringen?
|
|||
Fler dumma nybörjarfrågor
Vid uppstart av min firma behöver jag investera i datorutrustning för, låt oss säga |
|||
Nykommling med undringar...
Hejsan, första gången för mig här. |
|||
Periodisera kostnad i Visma Enskild Firma
Jag skall köpa en webshopslösning i December sombetalas årsvis i förskott. |
|||
revisor? redovisningskonsult?
Nu börjar nyår närma sig hiskeligt fort och jag har ingen aning om vad jag ska göra. |
|||
Bokföringsprogram
Hej! |
|||
Fördela Verksamhet
Hej , |
|||
Bokföra kostnader innan företaget är registrerat?
|
|||
Sälja som privatperson då man är företagare?När man har registrerat sitt företag för moms och F-skatt, kan fortfarande sälja som privatperson? Jag menar om man exempelvis vill sälja sin gamla so... |
|||
Öresutjämning i bokföringen
|
|||
Var bokföra kontantuttagsavgift?
Om jag gör ett konttantutag på kreditkortet på 5000kr och får en kontantuttagsavgift på 150kr, var ska jag då bokföra den? |
|||
Bokföra registreringsavgift till Bolagsverket?
Hur bokför jag registreringsavgiften till Bolagsverket? |
|||
Bokföra Google Adsense?Kopplade in mitt företagskonto till mitt Google Adsense konto så då fick jag en betalning på 1,62kr för att kunna verifiera det men jag funderar på hu... |
|||
Preliminärskatt i praktikenNästa år kommer jag förhoppningsvis att jobba heltid som egen konsult. Jag känner till teorin och principerna bakom preliminärskatten, d.v.s. att skat... |
|||
Behöver hjälp med kontering
Hej |
|||
Skattedeklarationen, få tillbaka
Om man ska få tillbaka moms från skatteverket hur deklarerar jag då? |
|||