Prenumerera Ekonomi
Köpa eller Leasa?
Hej Allihop! Kategori: Inköp |
|||
Bokför tävlingsvinster
Tjena! |
|||
Använda eget (privat) material i enskild firma
Hej, |
|||
Parfymgrossister?Jag har sökt och sökt efter en bra parfymgrossist till min kommande webbshop och hittat några stycken seriösa utanför Sveriges gränser med ganska bra... Kategori: Inköp |
|||
Köpa genom företaget eller ej?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
momsinbetalning, har jag missat nått ?
Hejsan! jag deklarerade underskott i min enskilda firma i år, och momsen lyckades jag inte helt kvitta. |
|||
Hur bokföra export (som skickats momsfritt)?
Hittar inget bra svar så jag försöker här ;D |
|||
F-skattsedel för småjobbJag har haft mitt företag vilande i drygt 3 år och funderar på att ta upp vissa delar av det. Kontaktade Skatteverket för en tid sedan med förfrågan o... |
|||
Kontering av resor i tjänsten
Hej! |
|||
Projektor Vs. TV/bildskärm.
|||
Moms vid varuinköp från annat EU landVi har köpt varor som transporteras till Sverige från ett tyskt företag i Tyskland med tysk momsregistrering. Vi har inte uppgett vårt Svenska VAT num... |
|||
Bokföra fakturaavgift (till leverantör)Ja, jag hittar inget lämpligt konto för detta och har hittills bokfört det som övriga kostnader. Någon som har ett lämpligare förslag? |
|||
Dela företagMånga rådgivare tycks sky tanken på hb ab för mindre företag. Jag har startat ett företag med min fru och för enkelhetens skull och snabbhet valde jag... |
|||
HB till AB!
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Lite frågor inför bokslut osv.
Hejsan! |
|||
Köpa kassasystemJag behöver införskaffa någon form av kassasystem inom kort och har snabbt konstaterat att det är en djungel som dessutom kostar lite väl mycket i mån... Kategori: Inköp |
|||
Aktiebolag
Är bolaget skyldigt att betala ej bokförda skulder om det är en ny ägare till företaget? |
|||
Ska avisering bokföras som faktura (faktureringsmetoden)?Jag fick idag en avisering från banken där de meddelar mig att pengar kommer att dras från mitt konto nästa månadsskifte. Pengarna avser banktjänster.... |
|||
Dra av hela kostnaden på datorn/kameran.
|||
Hewal FöretagsrådgivarnaJag blev kontaktad av en telefonförsäljare från företagsrådgivarna idag. http://www.hewa... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||