Prenumerera Ekonomi
Ideel förening i samarbete med en firma kring begravningstjänster
Hej, |
|||
Driver HB, men funderar på AB. Fördelar gentemot nackdelar!?
Hejsan! |
|||
HB eller AB som student?
Hej! |
|||
Lager från hobbyverksamhet till enskild firma?
Hej! |
|||
Skattekonto i Visma Enskild FirmaBokför enskild firma med Visma Enskild Firma sedan uppstarten i september ifjol. Första kvartalsmomsen blev en momsfordran på några hundra kr åter frå... |
|||
Bokföra moms vid inköp från annat EU-land
Jag sökte lite och hittade några äldre trådar men tyckte mig inte kunna finna svar på mina funderingar nedan. |
|||
Baskontoplan - EUkontoplanHej! Jag letar efter motsvarigheten till basplanens 3041 försäljning av tjänst i eu-kontoplanen men tycker inte det finns något konto där som matchar.... |
|||
Momssättning och Bokföring.
Hej. |
|||
Vad får jag köpa/inte köpa in genom mitt AB?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Bokföra import och försäljning
Behöver lite hjälp med det här. |
|||
Börshandla momsen
Hej! |
|||
Företaget kommer inte igång på utsatt datum
Hej! |
|||
Avdragsgillt? kurs vs utblidningJag hörde för ett tag sedan att namnet gör skillnad om det är avdragsgillt eller ej, att "utbildning" är avdragsgill men inte "kurs". Kan detta stämma... |
|||
Skatter för företagen med hänsyn till anställning
Hej! |
|||
VMB försäljningskontot blir missvisande i resultaträkningen
Jag bokför för tillfället VMB försäljning på följande sätt (för 100 :- försäljningspris, 40:- inköpspris): |
|||
Hur mycket får denna företagare ut varje månad(Räkneexempel)?
Hej, |
|||
La ner Handelsbolag. Fakturera via frilansfinans.se. Fördelar och nackdelar?
Hej! |
|||
Preliminär skatt
Hej! |
|||
Betala leverantör med kontanter (ej kort!)
Hej! Sökte men hittade inget som direkt överensstämde med det jag funderar kring. |
|||
Nytt år i enskild firmNär jag har gjort ett bokslut i mitt företag som är en enskild firma ska jag då nolla mina balanskonton inför kommande år? Jag tänker främst på konton... |
|||