Prenumerera Ekonomi
Bokföring restaurang - Inköp av "groggvirke"
Hej! |
|||
Bokför ansökningsavgift för allkoholtillstånd
Hej, min förening har precis betalat för ansökningsavgiften för allkoholtillstånd. Hur skall denna avgift bokföras? |
|||
Trafiktillstånd?
Tjena! Kategori: Inköp |
|||
avbetalning lastbil
Hur boför jag ett inköp av firmalastbil egen firma |
|||
Hur bokföra handpenningHar köpt skogsmaskin och bokfört så här 2018 kred 2641 deb 1242 för att få in den i firmansbokföring eftersom det tagits lån och jag inte betalt från... |
|||
HobbyverksamhetVad krävs för att en verksamhet ska klassas som hobbyverksamhet? Kan alla typer av verksamheter klassas som detta? Betalar man ingen skatt för en hobb... |
|||
Ge ut bok. Vad blir kvar?Tacksam om någon kan hjälpa mig. Håller på att skriva en bok och undrar vad jag får kvar efter alla skatter och avgifter. Jag ska inte ge ut den via n... |
|||
Book keeping items bought in the EU
Hello everyone |
|||
Privat bil för tjänteresor i enskild firma?
Hur funkar detta rent praktiskt? |
|||
Köpa dator till nystartat företag - hur funkar avdrag?
Hej! |
|||
Flera aktiebolag
|
|||
Hur bokför man osäljbara/trasiga/skadade varor?
Om man i sitt lager har varor som blivit för gamla, eller är trasiga/skadade. |
|||
Tolkning av balansrapport.
Behöver hjälp med hur man tolkar Balansrapporten. |
|||
Skatter/avgifter på min inkomst av sålda tjänster (rådgivning)Jag kommer väldigt snart att starta eget och har några funderingar och frågetecken kring avgifter, moms osv. Först vill jag berätta lite kort om vad m... |
|||
Föra över privatlån till företag och skatter i AB
Tjena! |
|||
Avdrag för företags resor?Hej jag har en enskild firma, och kommer att komma att behöva jobba från Asien nästa i höst, så jag undrar lite om någon vet om jag kan dra av flygres... |
|||
Hjälpa en egen företagare med sin bokföringJag ska hjälpa en egen företagare med sin bokföring. Han använder idag Visma Enskild Firma. Jag skulle vilja kunna bokföra på min dator här hemma. Hur... |
|||
Vilka konton bör jag använda?
Hejsan! |
|||
Redovisning av inköp utan kvitton?Kostnader som är betalade med kreditkort och vars kvitton försvunnit. Kan dessa redovisas som avdragsgilla kostnader med hänvisning till kortfakturan... |
|||
test
Något som vet? |
|||