Prenumerera Ekonomi
Lägga ner AB
Jag har ett AB som jag drivit i många år men funderar på att lägga ner det då min största kund har erbjudit mig en anställning. |
|||
MomsenNu har jag gjort min första månad med bokföringsprogrammet, och nu har jag då betalat in momsen tillsammans med allt annat på blanketterna till skatte... |
|||
Redovisa räkenskapsårets moms till skatteverket
Här kommer nu en riktigt nybörjarfråga. |
|||
Köpa lägenhet i företaget?
Jag driver en enskild firma och nu undrar jag om min firma kan köpa en övernattningslägenhet och äga den. Ska den i så fall skrivas av varje år? |
|||
Jobb och eget företag!
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Dator och huskostnad, enskild firma.
Hejsan! |
|||
Ett par frågor om moms och skatt i HB
Hej alla duktiga ekonomier 🙂 |
|||
Bokföring av handpenning (köp av ftg)
Hej, |
|||
återbetalning av moms till fel kontoJag lämnade momsrapport för perioden okt-dec. Visade sig nu att jag fick tillbaka lite moms. Tyvärr blev det insatt på mitt privatkonto då jag anmält... |
|||
Bokföra utläggLåt oss säga att vi har anställda som gjort endel utlägg i tex februari månad. Dessa ska den anställda få betalt för vid löneutbetalning nästkommande... |
|||
Söker du en partner i Asien?
Har du en affärside eller ett företag som är i behov av kontakter med Asien? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Har väntande kunder och behöver hjälp med finansiering
[color=purple]Hejsan! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Ta i arvode - första konsultarbetet?
Hej |
|||
Revision!Nu är det min tur för revision. Har redan bokat tid med skatteverket, försökte även fråga vad jag ska tänka på men det var bara att ta med verifikatio... |
|||
Balansrapport vs balansräkning - Årsmöte
Vilken rapport skall jag redovisa på årsmötet? rapporten, eller räkningen? |
|||
Livscykel för momskonto 2650 i AB?Vid momsredovisning tömmer man momskonton och summan hamnar normalt på 2650 momsredovkonto. Redovisningen skickas till skatteverket som skapar ett ska... |
|||
Uttag "lön" - enskild firma
Hej, |
|||
Hur räknar jag ut timdebitering?
Hejsan. |
|||
Bokföra lager vid uthyrning och försäljning
Hej! |
|||
Skatteåterbäring Enskild firma
Hej undra lite om det här med skatteåterbäring enskild firma fick tillbaka ca 60000:- |
|||