Prenumerera Ekonomi
Bokslut, bokföra varulagerHåller på med bokslut. Jag har inventerat lagret, bokför det på konto 1400 (debet?), vilket konto ska jag bokföra det mot? |
|||
Bokföra moms från land utanför EGHallå alla! Har hängt på detta forumet ett tag men inte blivit medlem förens nu. Det är så att jag har en enskild firma och jag köper en tjänst från U... |
|||
förmedling av tjänster
Hej! |
|||
Minska aktiekapital till 50 000kr
Jag kommer att minska mitt aktiekapital i mitt AB till 50 000kr. |
|||
Fråga ang. faktura i SPCS
Hej! |
|||
El räkning till ideel förening, moms?
Har en ideel förening som hyresgäst, nu när jag ska fakturera dem elen, lägger jag på moms då? |
|||
Är detta rätt? Inköp från EU-land och Lager bokföring
Hej. |
|||
Betalning av befarade kundförluster
Behöver lite hjälp med kundförluster, börjar från början med att en försäljning på faktura sker. |
|||
Bokföra amorteringar
Hej! |
|||
Aktieutdelning utöver schablon?
Hej! |
|||
import från Storbritannien (moms?)
Jag har hittat ett par leverantörer i UK som jag vill använda men har lite problem med att förstå momsen. |
|||
Bokföring vid löneutbetalning
Hej. |
|||
Bolagsverket
Hej. |
|||
Beräkna varulagrets värde med egen schablon?
Sitter och ska göra min första deklaration ;) Är enskild firma, endast varuförsäljning. |
|||
Ny bokföringsperiod
Jag har nu kommit till skott att lägga upp en ny bokföringsperiod för 2010. |
|||
Enskild firma. Får man ta emot kontant bet och frågor om bil!
Jag har enskild firma sen ett år. Har tagit emot flera betalningar kontant då kunder betalt för virke etc. |
|||
payson fråga
Hej |
|||
Behöver hjälp med redovisningsrutinerBonde. Har köpt och startat gård och verksamhet i år, bokfört nödtorftigt för första skattedeklarationen. Har inga speciella problem med kontering och... |
|||
milersättning till och från arbetet
Hejsan ! |
|||
"Mellanlagra" moms mellan perioder?
Jag importerar en del från icke EU-länder och nu i månadsskiftet ska jag redovisa moms för det senaste kvartalet. |
|||