Prenumerera Ekonomi
Deklarationsfråga från nybörjare
Hej! |
|||
f-skatt - moms - eu and non eu income
Hello, |
|||
SNI-koder - Vart hittar jag dem!?Jag är ny här på forumet, och även som företagre.. så snälla ha överseende med att jag inte alltid pratar "rätt" 😛 (har bara haft företag sen decemb... |
|||
Start av bokföring
Hej på er. |
|||
Skatteverkets bokslutsunderlag med bokföringsprogramHur går man till väga med bokslutsunderlagen (t.ex. skatteverkets "B6 bokslutsunderlag varulager" m.fl.) när man bokfört med hjälp av bokföringsprogra... |
|||
BokförningshjälpHej ,Jag och min bror studerar samtidigt startade ett kommanditbolag som säljer muffin.Vi anställde en person som tar hand om butiken för vi har inte... |
|||
Företagsform för teckar/konstnärs studio?
Hej! |
|||
Beskattning?
Hallå! |
|||
Begränsat företagA-kassan har godkänt att jag får fortsätta driva min enskilda firma som ett begränsat företag nu när jag har blivit arbetslös. Jag får tjäna max 2040... |
|||
Avdrag a-kassa
Hej! :o |
|||
Jobba extra
Jag har FA-skattsedel och driver företaget på heltid men har nu fått erbjudande om att jobba extra ibland som anställd. |
|||
Bokföring av F-skatt i enskild firma
Jag har under året löpande satt in ganska stora summor på skattekontot. |
|||
Handla nedladningsbara programvaror på nätet
Hejsan igen! Kategori: Inköp |
|||
Arbetsgång vid förenklat bokslut enskild firma, moms årsvis
Hej |
|||
Investerare SOKES
Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
VAT-fråga
Hejsan. Kategori: Inköp |
|||
Investeringar/skattefunderingarSitter och funderar lite, är det någon som har räknat på vad som händer skattemässigt om man istället för att ta ut mer lön och investera privat i fon... |
|||
Förmånlig leasingbil => eget AB? Hjälp!
Hej, är ny här på forumet efter att förgäves letat bra info om leasing. Följande gäller: |
|||
Överavskrivningar
Hej, |
|||
Förseningsavgift (ej från skv) avdragsgill?Att förseningsavgifter från Skatteverket inte är avdragsgilla det vet jag men hur ligger det till med förseningsavgifter från kreditinstitut, banker o... |
|||