Prenumerera
Ekonomi
Fungerar detta upplägget ? EF-AB ?
Hej |
|||
Har jag tänkt rätt här?
1. Bakgrund |
|||
Bokföra "överbetalning"För ett tag sedan skickade jag en faktura till en privatkund på 2000kr. När jag kollade bg-kontot hade kunden betalat in 2900kr och jag trodde att han... |
|||
RevisionVad innebär en revision av ett företag? |
|||
Hur bokför jag privata lån
Hej! |
|||
Räknar jag rätt på skatten? (delat spreadsheet)
Hej, |
|||
avskrivning
Hej |
|||
Eget Företag som plåtslagare
Hej! |
|||
Bokföra tillgodokvitton
Hej! |
|||
Bokföra avbetalningsköp utan handpenningBokför man ett avbetalningsköp, där ingen handpenning läggs vid köp på samma sätt som med handpenning vid köpet? Dvs Kan jag dra av hela momsbeloppet... |
|||
avskrivning årsbokslut
Hej alla, |
|||
Vem betalar parkeringsboten?Företagsbilen (obs! ej tjänstebil) har fått en parkeringsbot. Vem betalar - företaget eller föraren? Och om företaget kan betala - hur bokförs detta?<... |
|||
BilersättningJag har nyligen startat enskild firma och undrar lite över bilavdrag. Hur fungerar det om jag äger bilen privat och vill ha ersättning med 18,50 per m... |
|||
Sålt inventarie hur göra med bokföringen...
Bokföringsmässigt värde efter avskrivningar är 26000:- |
|||
Hur räkna ut sociala avgifter?
Har en nystartad enskild firma, så jag är lite grön på eget företagande och har dessutom fått totalt hjärnsläpp känns det som. |
|||
Hyra lokal av mig själv
Jag har ett importföretag som jag driver som handelsbolag, hyr sedan en butikslokal där jag säljer mina varor. |
|||
Göra avdrag för inköp av cykel?Cyklar ibland till mina jobb. Då jag redan har alla verktyg på plats dvs. Är det ok att då inköpa en cykel till företaget och göra avdrag för den? |
|||
Aktiehandel genom handelsbolag
Jag och en kompis vill börja med aktiehandel i mindre skala till en början. Vi studerar båda och vill göra det som en fritidssysselsättning. |
|||
Import från Taiwan
Jag har köpt lite varor från Taiwan (2011-04-07). |
|||
Rätt att i efterhand ta ut en hyra
Hallo |
|||