Prenumerera Ekonomi
Göra avdrag för inköp av cykel?Cyklar ibland till mina jobb. Då jag redan har alla verktyg på plats dvs. Är det ok att då inköpa en cykel till företaget och göra avdrag för den? |
|||
Aktiehandel genom handelsbolag
Jag och en kompis vill börja med aktiehandel i mindre skala till en början. Vi studerar båda och vill göra det som en fritidssysselsättning. |
|||
Import från Taiwan
Jag har köpt lite varor från Taiwan (2011-04-07). |
|||
Rätt att i efterhand ta ut en hyra
Hallo |
|||
frågor om att starta AB
hej, |
|||
Bokföra banklån
Hej! |
|||
Frågar ang. provisionsförsäljningJag funderar på hur det fungerar om jag via min hemsida även säljer åt andra på provision. Dvs. betalningen från kunden går precis som vanligt via min... |
|||
Gå minus, för att sedan dra av underskott?
Hej |
|||
Visma enskild firmajag använder visma enskild firma men vet inte hur jag i det programmet lyfter moms på de inköp till företaget jag gör från mitt privata konto. Jag bok... |
|||
Traktamenten?Hej! Jag är lite ny på företagsområdet och skulle va tacksam för lite hjälp! Jobbar som frilansjournalist och åkte häromdan från Uppsala till Gävle fö... |
|||
Kund har ny adress - ändra obetald faktura?
Hej! |
|||
Spcs jämföra olika års bokföring
Hej. |
|||
Bokföra kredit
Hej, |
|||
SkattekontoHej,har en enskild firma och har betald till skattekonto extra 40.000kr för framtida skatt. Jag ska betala F-skatt ca 5.000kr per månad,men jag får al... |
|||
VAT utanför EU-land
Hej! |
|||
Hur bokföra deklarationshjälp?
Hej! |
|||
sälja samma vara som en annan ?
Ha en liten fråga om att sälja samma sak som någon annan . Kategori: Inköp |
|||
hur bokför jag banklån?
Hej! |
|||
Lager, kontantmetoden och olika inköpspriserJag ska börja sälja varor som komplement till de tjänster jag erbjuder, bokföringen har varit relativt enkelt, men nu när lager börja komma in bilden... |
|||
Låna privat eller på AB?
Jag behöver låna ca 300 000 kr till mitt nystartade aktiebolag. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||