Framtidens digitala marknadsföring grundar sig i smart teknologi. För att lyckas med sin digitala marknadsföring och maximera avkastning på investeringar, måste företag ligga steget före konsumenterna samt konkurrenterna. Genom innovativa och smarta digitala plattformar, kan företag utnyttja värdefull data och maximera avkastningen på marknadssatsningarna.

När man kombinerar olika system och får dem att samspela med olika kanaler, utnyttjar man fullt potentialen i den utvecklade tekniken. Rule är en digital kommunikationsplattform som tillhandahåller smarta marknadsföringsverktyg för Marketing Automation, e-post och SMS-marknadsföring. Här berättar Sam Jahanfar, VD på Rule, om vad framtidens digitala marknadsföring kommer att kantas av och hur du kan ligga steget före.

Tekniska utvecklingar som kantar framtidens marknadsföring

Big data

Det pågår en oöverträffad tillväxt av data. Data kan vara ovärderligt för företag. Även om det är mycket hype kring ämnet, råder det ingen tvekan om att det är motiverat. Inte bara kan vi extrahera viktig mening från den data som skapas varje ögonblick, nu har vi också maskininlärning som kan påskynda analysen och insikterna från data för att göra den användbar.

Om Rule

Rule är ett svenskt mjukvaruföretag med en plattform för smart digital kommunikation. Några av Sveriges största företag verksamma i olika branscher, använder Rule för att öka kundengagemang och digital tillväxt. Utforska Rule gratis i 30 dagar och upptäck hur du kan förbättra resultatet på din nuvarande digitala marknadsföring.

Smarta enheter

En annan utveckling som kommer att kanta framtidens marknadsföring är antalet smarta och anslutna enheter. Dessa enheter tillåter oss att samla in data på nästan vad som helst. För marknadsförare är mängden data vi kan samla in om kunder och deras beteenden särskilt positivt.

AI (Artificiell Intelligens) och maskininlärning

AI och maskininlärning är teknik som använder den produktiva informationen vi har för att driva intelligensrevolutionen. Maskinintelligens överstiger på många sätt mänsklig intelligens. Många aspekter av vår vardag påverkas nu av artificiell intelligens och maskininlärning.

Vad presenterar smart teknologi för möjligheter inom digital marknadsföring?

Mer granulära kundinsikter

Företag kan utnyttja tekniska utvecklingar och smarta digitala plattformar till att förstå deras kunder (och kundbeteenden) på en aldrig tidigare skådad nivå. Genom att ta tillvara på och dyka ned granulärt i insamlade kundinsikter, kan företag oavsett storlek och marknadsbudget, driva sin kundupplevelse till nya höjder.

Ännu mer automatisering och personalisering

Framtidens digitala marknadsföring förväntas att bli ännu mer automatiserad och personaliserad. Tekniska utvecklingar och smarta processer för insamling och hantering av kunddata, öppnar upp för ytterligare minskat manuellt arbete och fördjupad kundsegmentering. Med hjälp av digitala plattformar, som Rule, med fokus på att öka engagemanget på marknadsföringen kan kundinsikter utnyttjas på bästa sätt.

Skräddarsytt genom hela kundresan

Det nuvarande digitala landskapet och digitala åtkomsten till kunder möjliggör ultra-anpassning av marknadsföring. När företag ger kunderna vad de vill ha i det exakta ögonblicket och exakt var de behöver det, kommer de att stiga över konkurrensen. Genom plattformar som Rule, kan företag oavsett digital mognadsnivå, använda den senaste tekniken till att leverera skräddarsydda marknadsbudskap genom hela kundresan.

“Våra kunder behöver egentligen inte hålla koll på något annat än digitala strategin och innehållet, vi ser till att alltid ligga steget före med tekniken vi levererar till våra användare. Det innebär att våra kunder, i och med användning av Rules funktioner, automatiskt kan leverera ultra-anpassad marknadsföring genom hela kundresan. De har de absolut bästa förutsättningarna för att maximera ROI på sin digitala marknadsföring.” Säger Sam Jahanfar, VD på Rule.


Utforska Rule gratis i 30 dagar




Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.