när Projektet är komplett kommer mer än 100% av de donerade pengarna komma fram samtidigt jag kommer kunna betala ut löner till det som volontär arbetar.
Varje donations som görs kommer du kunna välja att se en reklamfilm efteråt om du vill och den reklamintäkten kommer doneras med i pengarna
Genom att ha en gift knapp på hemsidan kan man ge pengar åt det som volontär arbetar.
Wikipedia har gåvor på 30-40 miljoner årligen och går allt som det ska så hoppas jag att man kommer upp i 20% av dessa och använda de pengarna att betala flygbiljetter alternativt pengar åt det som väljer att volontär arbeta på plats
Genom att ha ett Special thanks to meddelande på hemsidan så kommer Multinationella bolag världen över kunna ställa upp och supporta avgifterna för PR för att uppnå mer än 100%
Server kostnader transaktionskostnader support M.M
Min idé skulle kunna ge alla barn i världen utbildning och mat samt första hjälpen om alla i världen donerar via mitt system som bygger fullständigt på solidaritet.
Eftersom pengar inte går i fickorna på chefer
min idé kommer göra så multinationella bolag kommer vilja donera pengar för PR och kända människor kommer vilja donera för att visa sig solidariska.
om bolag X donerar mest till Ghana eller något annat land så får det sin logga och namn på landet vilket är bra PR för dem.
Jag vill göra förändring i världen och min idé är starten på den eran som kommer förändra världen till en bättre plats.
"jag kan inte göra allt men alla i världen tillsammans kan vi göra något för att uppnå detta. att alla barn i världen får utbildning mat och första hjälpen
du ska även kunna välja om du vill ge pengar till utbildning mat eller första hjälpen hur mycket, när du vill hur du vill
Ett exempel som jag snabbt knåpade ihop hur sidan ska se ut.
(gift knappen ska va ovanför jordgloben)
på jordgloben ska man kunna följa alla doneringar 24/7 så det ser ut såhär när i realtid
http://www.flightradar24.com/
Man ska kunna klicka på varje donation och se vem som har donerat
Även kommer företag kunna köpa PR platsen på alla flygplan är det någon som gör det så lägger dem in X kr per donation extra
när du donerar till gift knappen kommer en rymdraket åka från jordgloben till giftknappen
Namn på företaget(pr platsen)
Vem som har donerat(med namn , eller med nickname)
hur mycket (hur mycket personen har donerat)
vart personen har donerat
till personen har donerat
självklart ska det finnas öppna användare, restriktions användare och anonyma användare
Öppna användare är att du står med ditt namn hur mycket du har donerat
Restriktion då bestämmer du helt själv vad du vill visa för information
utan användare alternativt bara nickname
Du ska kunna samla poäng medaljer i grupper med vänner
Exakt vilka ännu har jag inte kommit på men några exempel
bjud in 5 vänner och få invite medal
donera 20 gånger få donation medal
donera till 10 olika länder få giving medal
Donera 1000kr få honour medal
Den svåraste medaljen att få är World domination då ska du ha donerat mest till hela världen och lyckas hålla det så mer än 12 timmar.
Jag skulle behöva hitta någon som kan hjälpa mig igenom med mentorskap genom detta projekt samt hitta någon som kan hjälpa mig att göra en fullständig affärsplan så jag kan ansöka om bidrag för att börja utveckla det.
bor i sthlm
Jag kommer inte ta ut någon vinst från detta system. för jag tycker ingen ska tjäna pengar på välgörenhet
Jag tar gärna emot frågor / feedback!