Senaste inläggen

Starta företag 17 år gammal.

Hej är en man på 16 år och funderar på att starta eget snart.
Jag ska sälja konsulttjänser, hjälpa privatpersoner med deras ekonomi.
Först och främst såna med stora problem, tex småkrediter kronofogde skulder.
Jag tänker även sälja tjänster till företag, där jag testar deras kundservice.
Kan det bli problem att få kunder, ska driva dett...

Kategori: Affärsidéer

Har ni tips?

Jag är intresserad av att starta upp ett eget äldreboende.
Skulle vilja ha lite tips från folk vad ni tycker att ett bra äldreboende ska erbjuda.
Jag har arbetat på flera olika företag både privat och komunalt men tycker inte att de gör det bästa av situationen. Jag binner verkligen för att arbeta med äldre och vill göra det bästa för dem de...

Kategori: Off Topic

Äldreboende!

Jag är intresserad av att starta upp ett eget äldreboende.
Skulle vilja ha lite tips från folk vad ni tycker att ett bra äldreboende ska erbjuda.
Jag har arbetat på flera olika företag både privat och komunalt men tycker inte att de gör det bästa av situationen. Jag binner verkligen för att arbeta med äldre och vill göra det bästa för dem de...

Kategori: Affärsidéer

Trevlig Midsommar!

[center]Önskar er alla
en riktigt
Trevlig Midsommar!
[/center]

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Kategori: Off Topic

Räkenskapsår?

Hur startar jag min bokföringen när jag startar mitt företag tex 1 juli vilken är min momsperiod om jag har månadsvis momsredovisning. Blir räkenskapsåret 07 och aktuell period 7 eller blir det period 1? Hoppas ni förstår min fråga. Om jag ska lägga in egna varor i företaget hur bokför jag är det en eget kapital 2020 och varuinköp, det finns ingen...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Kundfodringar och bokföring

Hej,

Om mina kunder betalar in till mig i förväg för att kunna använda tjänsterna i min e-handel  hur ska jag bokföra det? Pengarna (småsummor max 100 kr) får dom inte tillbaka utan måste användas på sajten. Det blir ungefär som att köpa krediter. Men hur bokför jag det?

/Jimi

Hur man gör/skapar en Favicon

Jag gillar detaljer...  🙂

Det lilla röda F:et uppe i adressfältet på våran sajt kallas Favicon. Här finns ett verktyg som jag vill tipsa om som är skoj och enkelt att jobba med. (gratis dessutom): Att göra en favicon

Du gör en bild i t ex photoshop som 32x3...

Kategori: E-handel

HUR KOMMER FRAMTIDEN ATT SE UT OM EXPERTERNA SPÅR RÄTT?

Var kommer morgondagens svenskar att arbeta?, vilka sektorer kan bära Sveriges tillväxt?, vad skapar konkurrenskraft och utveckling inom näringslivet? Detta är några av de frågor som lyfts fram i den visionära boken Prognoser, visioner och förhoppningar som presenteras av Nutek och IVA.

Kategori: Nyheter

Organisation...

Hejsan, vet inte om det här är rätt forumkategori att posta detta i, men flytta gärna inlägget ifall det ligger fel...  :-[

Det är så att jag sett en organisation som ser ut typ så här...
http://i131.photobucket.com/albums/p320/Auoja/Unti...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Trafik på sommaren

Hej!

Någon mer än jag som har en kraftig nedgång när det gäller besökarna på era hemsidor över sommaren?

Jag droppar 25-30%  :-X Har lärt mig tycka illa om fint väder numera  ;-)

MVH

R

Försäljning av sport- och golfartiklar

Hej allihop!

Jag har följt forumet en tid nu och måste först bara ta av hatten för intressanta och givande inlägg. Kul!  🙂

Själv leker jag med tanken om att köra något eget inom försäljning av sportartiklar i allmänhet och golfutrustning i synnerhet. Golfen ligger, och har länge legat, mig varmt om hjärtat, och det vore ju självklart...

Kategori: Allmänt

Hur bokföra rabatter / värdinnegåvor?

Jag har precis startat upp ett litet företag som sysslar med homepartyförsäljning av smycken. Om jag väljer att ge mina närmaste vänner rabatter på sina beställningar - vad gäller då och hur bokför jag dessa rabatter? När någon bjudit in mig till ett smyckesparty så får värdinnan en gåva som tack för hjälpen. Hur bokför jag denna gåva? Vore såå tac...

Lite SEO-hjälp?

Hej Alla
Försöker bättra på denna webbsites indexering hos Google. Lite träffar skulle därför inte skada 🙂 Hoppas ni vill hjälpa mig med det.  Webblatsen med tillhörande bildgalleri tillhör en antikaffär i Ljungskile utanför Göteborg.

http://www.gustafcarljohan.se

Titta gärna in i galleriet. För er som är intresserade av gamla möb...

Hur bokföra ( bara jag som stör igen)

Om jag sålt en vara för 2000 :- och frakten kostar 61:-, då får jag ju in 2061:- på BG, men hur bokför jag det då kunden själv betalat sin frakt? :-\
Bokför jag det som porto med ingående moms?

NMT går i graven

efter 26 år... Är det någon som använder det fortfarande?  :-\

Kom ni ihåg väskan med mobilen som man kunde ha i bilen?
Den vägde sisådär 145kg :mrgreen:

Kategori: Inköp

Söker tillverkare av kosmetisk hårvård

Jag eftersöker en tillverkare av kosmetisk hårvård. Ser helst att det ligger i Europa, men det är inget krav.

Tips om vart jag ska leta för att hitta tillverkare och inte agenturer skulle uppskattas!

Det är en djungel på google och för mycket kinesiskt skräp på alibaba.

Alla tips uppskattas!

mvh

Robin

Kategori: Söker/eftersöker

Återförsäljare av datorer

Jag har precis startat företag och jag har en hemsida under uppbyggnad. Jag söker återförsäljare av datorer. Om du är intresserad av att sälja mina datorer, skriv!

www.wizcomputers.fw.nu (sidan är under uppbyggnad, det mesta fungerar inte)

OBS! Datorerna på hemsidan är absolut inte de enda datorerna jag säljer, jag lägger till fler ef...

Några bokföringsfrågor Visma SPSC

Halloj alla glada företagare!

Är alldeless ny i företagardjungeln med mitt lilla företag. Har ett antal frågor om bokföring som jag hoppas någon kan ge mig lite klarhet i.

Använder Visma Enskild Firma som bokföringsprogram.

1. Jag hyr en lokal som jag inte betalar moms på. Klarar programmet av att bokföra denna post? Om ej, kan...

Norden och Europa?

Är du på plats någonstans ute i Europa?

Och har du några timmar över i veckan för att arbeta med oss på Yabot Ltd för att lansera en nationell nyhetssajt är du välkommen att kontakta oss.

Du behöver ingen kapitalinsats och vi står för beprövad teknik och ett koncept som redan finns i Sverige och Storbritannien.
Vi söker per...

Betalning och leverans

hej!

har satt en duktig kille att göra en webshop åt mig, så på den biten behöver jag inte engagera mig. Men jag kan väldigt lite om sånt här så vore tacksam om nån kunde berätta lite om hur man enklast sköter betalning och leverans och sådant. Är i detaljhandelsbranschen så det blir många småköp och till en början kommer jag nog mest sälja...