Det går aldrig att lära någon annan något sägs det och det är absolut inte min uppgift att lära er hur ni ska leva och ännu mindre hur ni ska uppfostra era barn.
Men en sak är klar, Mona har inte fått en bra uppfostran. (Hur kan han skriva så, tänker någon.)
Om en 12-åring snattar så blir den tillsagd (Om den har en förälder som är ledare över sitt barn) och förhoppningsvis gör den inte om det. Ett barn ska ifrågasätta och trotsa sina föräldrar. Det är nyttigt!
Om däremot en vuxen snattar så har den inte lärt sig vad som är rätt och fel. Svårare är det inte. Skulle ni kunna gå in i en butik och snatta? Skulle ni få 30, 50, 100 p-böterslappar utan att betala dem och sedan parkera fel igen gång på gång. Dessutom sedan helt ignorera att lära er att man inte bör parkera fel för då är man egoistisk och man visar inte hänsyn för sina medtrafikanter.
Det kan tyckas vara bagateller i sammanhanget men ni måste förstå att det handlar om principen ”rätt och fel” som vi ALLA människor känner till men vissa bara blundar för.
Ni kan dessutom ge er fan på att personen med låg moral garanterat gör andra saker när ingen tittar på som skulle framstå som helt oacceptabelt i de flestas ögon.
Det är tråkigt när moralen i ett land sjunker så mycket så att folket accepterar när deras ledare och förebilder begår brott. Ja, även Mona är en förebild och frågan är om det är en bra sådan?
Snattar mina barn blir de tillsagda på skarpen en gång för alla,
även om de är duktiga på andra saker. Om min anställde stjäl i mitt företag så får personen gå utan förvarning.
Är jag unik i mitt sätt att agera?Undvik att lägga ord i andras munnar utan att veta vilka värderingar som står bakom. Att du förnekar Mona som en god ledare kan väl snarare ses som en brist på kunskap om vad hon faktiskt betytt för partiet. Hon är förutom en god ledare även en stark förmedlare av budskap och känslor.
Inte min mening att lägga ord i andras munnar men brist på kunskap? Jag har inget emot Mona som person eller deras politik men jag tror på värderingar, principer och vikten av ledarskap. Hon är duktig på mycket men när man gör saker som 99 % av befolkningen egentligen tycker är fel, då måste man väl tänka till lite!?
Hade Mona avgått med orden ”Jag har gjort fel, det finns bättre lämpade personer att ta över” så hade socialdemokraterna vunnit nästa val med stor majoritet. Eftersom ALLA vet vad som är rätt och fel.
Mr X
Ps. Tycker det är ironiskt med kvoteringar som de röda inklusive Mona proklamerar för. Nu var det dags för en kvinna sades det och hur brukar det gå när man sätter dit en person på en plats som inte hör hemma där? Ja, det vet vi väl alla.
Inte för att det var fel kön utan fel person. (Det är väl bäst att lägga till så inte ägarna till denna sajt blir stämda av en militant feminist som är på krigsstigen). Jag tycker ändå att socialdemokraternas ledarskap i detta hänseende var exemplariskt, dvs. att leda genom exempel och kvotera in en kvinna. :mrgreen: