Senaste inläggen

Frågor om egen på heltid

Hej,

Har kört eget utöver mitt vanliga jobb under 1 år. Nu undrar jag lite vad man ska tänka på som egen på heltid, såsom:

– Vilka försäkringar bör man ha?
– Hur funkar det om man blir sjuk?
– Vad händer med pension och hur funkar det

;)

Kategori: Allmänt

Återkommande fakturor?

Hej igen
Fler frågor som jag hoppas få svar på.
Om jag ska fakturera en kund med återkommande intervall, i detta fallet kvartalsvis. Hur sj.. håller jag koll på detta. Kör SPCS adm 2000. Kanske finns det någon smart funktion för detta som jag inte hittat, eller som jag inte begriper mig på? Alla förslag på hur man håller reda på detta tas tac...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Köpa in en whiteboard tavla med ställ

Hej,
Jag behöver köpa in en whiteboard tavla med ställ. Storlek på whiteboard tavlan ska vara ca 1m hög och 80cm bred. Har sökt överallt utan framgång. Tacksam för lite hjälp och url’s.

Mvh,
Micke
🙂 :o

Kategori: Söker/eftersöker

Kompanjon Sökes (Mode)

Hej,

Jag är intresserad av att starta eget inom mode (framförallt utveckling av egna kollektioner/produkter inom kläder & accessoarer). Affärsideer finns.

Jag har yrkeserfarenhet från modebranchen. Min kunskap finns framförallt inom design, konceptutveckling och marknadsföring. Jag känner dock ett behov av att slå mig samm...

Nytt konto i kontoplanen?

Hej Alla
Jag behöver särskilja en intäkt/utgift i min bokföring. Syftet är att kunna utvärdera resultatet för en specifik tjänst. Kan jag skapa ett eget konto (BAS 2005) och är det något speciellt jag måste tänka på?

Hälsningar
Magnus D

Feedback önskas - hur göra sidan mer attraktiv?

Min webbshop är någon månad "gammal" nu och jag har sålt en del (och vet att allt fungerar). Första tiden har mest gått åt till att få allt att fungera rent tekniskt, t ex payson agentintegration, jag har också modifierat en hel del för att kunna räkna om pris vid dubbelsidig gravyr och för att kunna ladda upp bilder...

...nu har jag äntlige...

Kategori: Feedback

Telemarketing, lite hjälp behövs.

Hejsan!

Jag och en av mina bekanta har tänk oss starta ett telemarketing företag. Eftersom vi bara hittills har erfarehet inom detta utanför svergie så har vi såklart några frågor att reda ut. Om vi nu har turen att hitta någon som gått igenom samma process som vi eller helt enkelt någon som planerat samma sak blir vi mycket glada för respon...

Kategori: Affärsidéer

hitta.se

Fick för en vecka sedan ett erbjudande att gratis ligga med under företag på hitta.se
under en månads tid. Jag tackade ja och kan nu konstatera att AdSense inkomsterna ökade med 10 dollar per dag i genomsnitt.
Jag har också märkt en ökning av antalet kunder 😛
Håller detta i sig, så kommer jag att bli en trogen annonsör där.
Förmodligen...

Kategori: Nyheter

Vart tar återbärgad moms vägen?

Vart tar den återbärgade momsen vägen? Alltså den man gör avdrag för för att sedan få tillbaka? Hur får man den? Hamna rden på ett konto någonstans?

Prylar till kontoret

Halloj!

Tänkte höra vad skatteverket säger om att köpa in "tidsfördrivs-prylar" till kontoret? Tex en spelkonsol för lunchrasten osv. Kan man köpa in sådant på företaget om man kan bevisa att det faktiskt används när det ges tid för rast?

mvh Thomsson

Kategori: Inköp

CMS

[quote author=ekero link=topic=2361.msg8849#msg8849 date=1178972497]
Nu kan ni som vill titta ge mig ris och ros för sajten. Jag uppskattar alla inlägg, kritik är ju för det mesta konstruktiv, eller...mvh Anne www.logistikakuten.se
[/quote]

Hej Anne!
Ser att du har kämpat dig igenom SiteStudio som ligger inte bland mina favoriter.

Kategori: E-handel

BOKFÖRINGSKURS SÖKES!

Hej.

Bokföringskurs sökes i Göteborg alt max 10 mil utanför Göteborg

Jag skulle vilja gå en bokföringskurs i sommar. Helst nu i juni. Jag har sökt på nätet men hittade bara kurser som antingen redan har börjat eller drar igång i höst. I höst är det försent att gå en sådan kurs.

Vet du någon kurs i eller utanför göteborg...

konteringsmallar

Hej,

Har precis startat igång ett företag och ska försöka lära mig SPCS bokföringsprogram. Det var ett tag sedan jag läste bokföring i skolan så jag får nog börja från grunden. Har någon förslag på var jag kan hitta hur jag antecknar på fakturor osv...

Undrar också om någon har en bra kontoplan som inte har för många konton samt konte...

Onlinesupport

Funderar på att lägga upp en online support på min hemsida. Är det någon som erfarenhet av detta och i så fall vilken respons har ni fått från era kunder?

Är även nyfiken på vad ni själva som kunder tycker om denna tjänst?

Hoppas på svar.

Mvh
Marta

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

MÅLMEDVETEN?

Är du den jag söker?

Jag har ett friskvårdsföretag i Uppland och söker någon/några att samarbeta med för div projekt. Du får gärna vara utbildad inom hälsa och tycka om att föreläsa och möta nya människor.

Det är personligheten jag värdesätter och att du ska älska att hjälpa andra människor.

Ser fram emot Ditt svar!...

Kundvårdsmöjligheter

Fann denna intressanta sida på nätet! Obs kan endasst betraktas vissa tider angivna på webbsidan.

Mycket intressant projekt om man ser det ur möjligheter för en ur kundvårdsutvecklingssynpunkt.
www.humanorderdesk.com

Med vänliga hälsningar

Magnus Olss...

Kategori: Off Topic

Leverantörsvård

Då jag nyligen var med om en situation som faktiskt skrämmer många små företagare tyckte jag att det var dags att ta upp det som en fråga här.

Hur ser ni på Leverantörsvård?

Jag googlade på "Kundvård" samt "Leverantörsvård" Den första gav 66.200 träffar medans Leverantörsvård enbart gav 15 träffar. Det är en skrämmande siffra i...

Kategori: Allmänt

Ödmjukhet

Ibland så kan jag uppleva att ödmjukhet kan vara en bristvara hos forums folk.
Om detta är negativt eller inte , vet jag inte.
Alla kan och en del kan ännu mer och en del kan precis allt, tror dom i alla fall.
Egentligen så hatar jag att diskutera, för en diskussion handlar alltid om att slå
varandra så hårt som möjligt i huvudet och de...

Kategori: Off Topic

Kontoutdrag; "Bokföringsdatum" och "Valutadatum"?

Bokföringsdatum - Den här dagen har transaktionen bokförts på ditt konto.

Valutadatum - Den här dagen är beloppet tillgängligt eller har dragits från ditt konto. Valutadatum är också utgångspunkt för ränteräkning.

När min bank anger olika datum för "bokföringsdatum" och "valutadatum"; vilket av dessa ska jag a...

återbetalning skatt hur bokföra

Hej, jag har skickat in en ny preliminär självdeklaration pga jag inte kommer tjäna så som jag trott. Då har jag fått tillbaka pengar. Hur bokför jag det, blir det kredit på Egna skatter?