Senaste inläggen
Makens uppdrag i min firma?Jag har en enskild firma som är min heltidssysselsättning. Min make har ett annat heltidsjobb, men har några uppdrag han skulle behöva fakturera. Kan vi ta det via min enskilda firma? Måste jag i så fall betala ut lön till honom, eller kan jag bara ta in det som en intäkt i vanlig ordning och sedan skatta all vinst på mig själv? |
|||
Robaino är sur!
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Hur startar man igentligen?
Jo Jo, Tjena Tjena! Kategori: Allmänt |
|||
Den nya byggmomsen
Här finns ju fler redovisningskonsulter så min fråga till er är kort och gått, hur kommer ni att förfara med den nya momsen? |
|||
Synpunkter på min e-butik
Hej! Kategori: Feedback |
|||
moms på införsel av varor utan för EU, av folk utan vat-nummer?!
Hej.. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Är min hemsida bra? Vad ska jag göra för att den ska bli bättre?
Tjenare, jag bara undrar lite snabbt vad jag kan lägga till/ ta bort på min sida jag gjort. Är den okej som den är eller ska jag lägga till något/ta bort? Tack så mycket, hemsidan kommer vara för ett webdesign företag och jag vill veta om jag gjort ett bra jobb på den. Har bara bild, här är den: |
|||
Sökes och Finnes...
Hej,, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
8 AV 10 B2B AFFÄRER STARTAR PÅ INTERNET
13 juni, Göteborg | |
|||
Nu står det still mer än vanligt..
Hejsan Kategori: Feedback |
|||
En fråga om restskatt
Hej |
|||
Filsynkronisering
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Påminnelseavgift samt räntepålägg
HeJ! |
|||
Några frågor...
Hej! Jag har fyllt blanketer cch skickat till Skatteverket och Bolagsverket för 3 veckor sedan. Hittils har jag fått bara avslag på momsansökan för att verksamhet startas bara om några veckor och F-skattesedel. |
|||
Företagsadress...
Detta kanske låter som en konstig fråga, men jag har märkt på flera ställen att folk använder företagsnamn som dom inte registrerat. I dessa fall enskilda firmor, där man använder ett namn utåt, men är registrerade på sitt egna namn typ. "efternamn, förnamn" i Bolagsverkets register... Är detta lagligt? :-[ Kategori: Allmänt |
|||
Ett verifikationsnummer per registrerad faktura? Måste man ha?
Hej |
|||
Frågor om egen på heltid
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Återkommande fakturor?
Hej igen |
|||
Köpa in en whiteboard tavla med ställ
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kompanjon Sökes (Mode)