bollplank sökes

219
5
Skulle behöva ett bollplank att bolla ideer mot.
Jag har många ideer hur jag ska utveckla företaget och vilken marknadsplan man ska lägga men som egen / ensam företagare har jag inte så många att bolla ideerna med.

Förr fanns här ett nyföretagarcentrum som gärna ställde upp men de finns inte längre.
Hade man en stor summa pengar kunde man kanske anlita ett reklamföretag... :-\
Är det någon som har något förslag eller som vill ställa upp som plank???
Jag lägger gärna in inlägg här på forumet men vissa saker vill jag inte ska bli till allmän beskådan.....

ha en bra dag!
456
4
Hej[br][br]Detta forum är bl.a. till för att fungera som bollplank. Skriv av dig bara, men risken finns ju så klart att det blir mycket diskussioner där den ena har mer rätt än den andra ;)
219
5
Driver en sajt som heter upplevelsekartan.se[br]Där kan man klicka i en turistsymbol och få veta mer vad som finns i ett område av just den versamheten.[br][br]Funderar på att utöka med att visa videofrekvenser från sevärdheter, hamnar, restauranger, hotell m.m[br][br]Skulle det inte vara trevligt att kolla in olika sevärdheter och lockas att åka dit redan på nätet?[br]Visst finns det filmer och 360 graders panorama på flertal sajter men ingen som samlar dom till en sajt.
1616
6
Sod, du kan använda mig som bollplank till en början om du önskar.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
219
5
:D[br]Tack för det![br]Just nu håller jag på att möblera om sidorna. Ska skaffa en index-sida som är bättre för sökmotorerna och ger mig bättre page rank.[br][br]Om jag byter webbhotell och gör en ompekning, alltså om man i forts skriver www.upplevelsekartan.nu så kommer man till en sida som idag har domänen www.gotakanal.name,  kommer då min nuvarande PG att sjunka eller upphöra helt hos Google? :-\[br][br][br]
1616
6
Bytet av webbhotell spelar ingen större roll för PG däremot byte av domän eftersom den nya domänen måste uppdateras hos sökmotorerna vilket kan ta tid samt att dina nuvarande besökare måste vara medvetna om nanmnbytet. Ett syfte till namnbyte borde vara bra? [br][br]Du borde även samla alltihop på en och samma webbplats som man enklare kan navigera runt på och ta del av de olika tjänsterna samt funktionerna. [br][br]Vilket webbhotell använder du idag och hur tycker du att det fungerar?[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br]
Må väl!
219
5
[quote author=Mojo link=topic=2561.msg10187#msg10187 date=1184495089][br]Du borde även samla alltihop på en och samma webbplats som man enklare kan navigera runt på och ta del av de olika tjänsterna samt funktionerna. [br][br]Vilket webbhotell använder du idag och hur tycker du att det fungerar?[/quote][br][br]Webbhotellet heter Devello och är från samma stad om dig..Göteborg.[br]Duktiga killar men att lägga allt där blir lite dyrare än att använda one.com som jag också har goda erfarenheter av.
1616
6
Finner ingen prisuppgift om dem. De sitter i samma hus som en konstnärskollega till mig som även driver egen äventyrsteaterverksamhet för barn på lite olika museer i Göteborg, www.blaffa.se, samt driver sjömanstornet brevid sjöfartsmuseet.[br][br]De verkar duktiga på Devello både linjärt estetiskt och snabbladdat.[br][br][br][br][br]
Må väl!
219
5
Ja de är duktiga och jag vill inte klaga. Kartan har de gjort bra.  :bravo[br]
2360
49
Du kanske kunde få bidrag till din verksamhet av staden? Att ha bra struktur är A och O. Jag hade själv min son i Stockholm som skötte datahanteringen åt kommunens turistverksamhet i flera år. Resultatet kan man läsa nu dagligen i tidningen Även om inte allt var hans förtjänst så nog är det viktigt hur man framför saker och ting.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.