Senaste inläggen

Ang. affiliates på privata sidor...

Är det någon som kan hjälpa mig med mina frågor?

Har funderingar kring att starta upp ett slags forum, som jag vet inte finns idag.

Där kommer jag även vilja lägga upp reklam/affiliates från de som är intresserade.

Min fråga är nu följande:

Om jag har affiliates/reklam på forumet jag gör, visst måste jag skatta på det då...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

SV: (Del av ämne som fanns i tråden:) Nuke Performance AB

Smaken är som baken jag tycker färgsättningen blev ok, har sett betydligt sämre hemsidor Grrrrr 😃

Hej!

Ja inte blev blocket stora pga sin design (eller?)  :o

MVH

R

Kategori: Off Topic

Komplett videobutik

Videoself AB söker franchisetagare till Västerås, Örebro och Karlstad. Vi söker Dig som är en erfaren företagare och som kan se en möjlighet i att driva en 24/7 verksamhet med minsta möjliga arbetsinsats. Du bör ha en stark ekonomi med en egen insats om cirka 300 tkr. Vi tar hand om utbildning och uppstart och Du får tillgång till ett färdigt konce...

Kategori: Söker/eftersöker

Bil i enskild firma.

Har startat enskild firma i el/telebranchen.Har nån koll på fördelar..nackdelar på firmabilalternativ. Nu i starten kör jag med egen personbil i tjänsten och debiterar 150 kr i bilers, per jobb.

1: köpa combi privat,och ha den i tjänsten?
2: köpa combi och bara ha den i firman?
3: köpa lastbilsreggad skåpbil o ha den bara i firman?
...

Kategori: Inköp

Stödperson sökes

raderat

Kategori: Allmänt

Bokföra inköp av dator

Jag har köpt en ny dator. Min kostade 5592 :- exkl moms
Måste jag verkligen bokföra den med avskrivning? Kan jag inte dra av hela kostnaden direkt?

Det ensamma livet som chef

Hej,

Jag är nyfiken på hur ni andra hanterar "det ensamma livet som chef"?

Personligen kommer på mig själv allt för ofta med att använda Google för att söka information eller bekräftelse på att jag gör rätt i mitt arbete. Problemet där är att man tyvärr bara får de svar man ber om och det är som bekant inte så utvecklande  :vissla

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Bokföra Google Fakturor

Hej,
Jag och mitt företag teckande precis så att vi annonserar via GoogleAdwords.

På vilket konto ska man bokföra dessa kommande utgifter/fakturor?!

7210 - Annonsering ?!?!
7290 - Övrig Reklam ?!?

Tack för hjälpen!

// Lukas

Nya trådar på forumet!

Nu öppnar vi en ny kategori (Organisation och Personlig utveckling) med två nya tavlor:

HR - Personalfrågor
Kategori: Nyheter

Anställningsformer

Här kommer en första fråga eftersom jag själv inte är hundra på hela denna biten.

Hur många anställningsformer finns det, Vilka är dem och var finner man information om dessa?

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Kategori: HR - Personalfrågor

Skojare?

Fick idag ett brev från GUIA Telefax Anuario vilket jag antar är ett rent skojerisätt i sitt förfarande.

Det första de skriver är:

WorldWideWeb Register
Please make sure that your website adress as specified is updated by returning this form in the enclosed envelope.

Your website adress as it appear in our WorldWideWeb Regi...

Vem är egentligen chefen?

Min personliga uppfattning är att det är kunden som är chefen och som är min arbetsgivare, även om jag titulera mig "egen företagare".
Kunden bestämmer när jag ska jobba, med vad jag ska jobba och hur mycket som jag ska få i lön för de arbete som jag utför.

Kunden är värd all respekt som han eller hon kan få och jag har all anledning att...

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Kontakt

En liten fråga apropå ett ärende som jag nyligen råkade ut för. En besökare på min webbplats skickade via kundansökansformuläret på vår webbplats ett tomt formulär till oss.
  rtfm.
Det enda jag där kunde notera var klockslaget ingen avsändare, ingen info.
Eftersom vi har en statistikmätare med livelog på webbplatsen kunde jag notera sen...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Moms ang Spårvägens nya biljettsystem?

För inte så länge sedan så införde Göteborgs spårvägar ett nytt sätt att betala för resan, nämligen genom att skicka SMS. Eftersom verksamheten har mobilabonnemang så är detta ett utmärkt sätt att slippa köpa månadskort eller hundrakort. Men nu undrar jag kring frågan om moms som slog mig häromdagen.

Momssatsen på mobiltelefoni är inte samma...

Vad kostar en hemsida?

Tjena!

Visste inte vilke tråd jag skulle skriva detta i...

Har en fundering. funderar som sagt på att starta företag.

Vad har ni för råd för företag som gör hemsidor, några förslag på företag?

Kanske en hemsida med gäsbok, foto album och blogg.. Ni som är inne i den svängen, vad skulle det kosta en sådan hemsida tillverk...

Svenska företag mår bra

Konkurserna fortsätter att minska

Det första halvåret 2007 försattes 2 539 företag i konkurs. Det är en minskning med fem procent jämfört med samma period i fjol, visar siffror från kreditupplysningsföretaget UC.

Gävleborgs län uppvisar störst nedgång i antalet konkurser under halvåret. Bland storstadslänen gick det bäst för Vä...

Bokföringsfråga efter betalning

Hejsan alla glada!

Har en ny fråga. Jo, när jag betalar en räkning via mitt plusgiro så kostar detta 1,50. Hur bokför jag detta?

Vi säger att jag hade en räkning på 50:- och för den fick jag betala 1,50:-. Kan jag skriva ihop denna post? Och i så fall, är det moms på dessa 1,50?

(Jag använder Visma Enskild Firma, dvs an...

Sammanlagd summa efter skatt!?

Tjena!

Som sagt har jag planer på att bli egen företagare...

Om man räknar på en inkomst på 100 kr som arbetskostnad för ett arbete. Hur mycke får man i handen, efter man betalat alla skatter, samt arbetsgivargiften för sig själv.. Hur mycket är kvar i din hand?

Tackar...

Så här kan du bli rik!

Affärsmagasinet Forbes lista olika sätt som man kan bli rik på.
Etta på listan: Utnyttja statliga bidrag :o
http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5c03%5c29%5c7935

Kategori: Off Topic

avskrivningstider??

Hej.
Detta är min första tråd i forumet och tänkte inleda med en fråga som jag gått och funderat på.
Jag har en enskild firma och arbetar som hantverkare.
Låt säga att jag får en vinst vid årets slut på en sisådär 100000kr och vill köpa mig en bit mark,eller tomt för att så småningom bygga mig ett skjul att förvara mina verktyg på .
sku...