Senaste inläggen
betala svart för lokal?
Vad anser ni om att betala några hundra tusen för att få hyra en mindre företagslokal som ligger på relativt bra ställe? Jag var själv naiv och trodde knappt sådant förekom, men som jag förstått det så är det rätt vanligt förekommande. Kategori: Allmänt |
|||
Logotyp
Företagslogga? Hur går man till väga? Hur har ni gjort? Ska man göra en själv? Lönar det sig att anställa? Vilka företag är bra? etc. Kategori: Allmänt |
|||
Tryckeri
Någon som vet ett bra och prisvärt tryckeri? Kategori: Inköp |
|||
Dumma frågor?...
Är man skyldig att lämna kvitto vid varje (internet)köp även om kunden inte frågar? Kategori: Allmänt |
|||
Har kontor hemma, bokföring av bredband
Hej! |
|||
Utlandsköp.Tack för tidigare hjälp och ett fantastiskt bra forum. Har nu en ny fråga där jag är lite osäker på om jag har redovisat riktigt. Under föregående år har jag köpt in både en del produkter från utlandet(inom Eu) som jag sen sålt och håller på att sälja vidare, samt en maskininventarie, som jag endast använder i min egen verksamhet. Hur ska jag redov... |
|||
Via föreningar
Har en fundering...om någon kan svara är jag glad. Ska även kolla med Skatteverket, fast där får jag inte alltid det svar som bäst gagnar mitt företag... |
|||
Överavskrivning
Vill någon förklara hur jag räknar ut en överavskrivning? |
|||
byggmoms
min svärfar som har enskild firma inom montering av parambolantenner har blivit erbjuden att köpa en antenner från en byggfirma. De säger att de då skulle använda byggmoms dvs inte redovisa någon moms emot min svärfar. |
|||
köpa in varor till e-butik
Hej Kategori: Inköp |
|||
Annonsera i nichad tidning
Vad har ni för erfarenhet av att annonsera i nichade tidningar? Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
kurs för småföretagareJag har seriösa planer på att starta eget företag och skulle vilja gå en kurs där alla de lär ut det ekonomin m.m. för en småföretagare. Allt ska vara på nybörjarnivå och i Stockholm. Kategori: Allmänt |
|||
Outlook Express
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Digital Fuel säljes...
Funderar lite på att avveckla min firma och på samma gång göra mig av med hemsidan. Så om någon behöver ett bra företagsnamn med tillhörande hemsida så finns nu chansen. Kategori: Till salu |
|||
Viktigt att tänka på vid internet marknadsföring
Hej, jag skulle gärna vilja höra era tankar och svar om följande ämnen. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Missade verifikation - vad göra?
Jag har bokfört fram till den 4:e både i pärm och i bokföringsprogram. Nu visar det sig att jag missade en sak som hände den 3:e. Vad göra? |
|||
Frågor om AB
Jag driver en enskild firma och funderar på att ombilda till AB. Kategori: Allmänt |
|||
Banklån - vad kan man förvänta sig?
Tjena! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Förbandskuddar
Har ett antal (ca 180 st) första-hjälpenkuddar/väskor som tar mycket plats och som jag nu vill sälja av. Kategori: Till salu |
|||
Ska starta ett webutvecklings företag, behöver hjälp!
Hej, Kategori: Söker/eftersöker |
|||