Senaste inläggen
Finansiera en friskola?Friskolorna börjar etablera sig på marknaden på allvar nu och jag har länge funderat på att ta initiativ till en friskola. Får man tillstånd av skolverket så är man ju garanterad skolpeng från kommunen. Problemet är att det är hårt arbete att starta en friskola, man räknar att det tar minst ett år, och hur klarar man sig under tiden? Dessutom måste... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Vad händer med ex 10000:- ?
Hej, total nybörjare. Om jag fakturerar en kund 10000:- + moms, denna betalar, pengarpå kontot. Jag köper ex en borrmaskin för 3000:-, jag tar ut 2000:- i "lön". |
|||
Pantbrev kostnader...
Hej, |
|||
zoo butik
Har drivit ett it-företag i nästan tio år med mycket gott resultat, och har nu en god vän som vill starta en zoo, djur- butik på samma ort. Jag själv är full av possitivism och pratar mycket för att hon skall ta detta steg. Kategori: Allmänt |
|||
agent/mellanhand
Hejsan hejsan.. Kategori: Allmänt |
|||
Nya Ne-blanketten
Hur får jag till summan på NE-blanketten detta år på rad R41? |
|||
Bemanningsföretag?
Hej alla! Kategori: Allmänt |
|||
Sälja på provision -anställd eller genom ett AB?
Hej på er alla och gott nytt, |
|||
Företagande och skatter
I dagens Dn fanns en insändare som sa att man i bla Österrike o Storbrittanien bara behöver skatta för det man som företagare tjänar som existensminimum vilket gjorde att fler företag kunde etableras och fler anställas. Kategori: Allmänt |
|||
8999 och 2019?
Begriper inte riktigt det här med alla ombokningar man ska göra vid årets slut/början. |
|||
Google adsense pengar - skatta, hur?
Hej! Jag har under början av 2007 startat med Google Adsense och det har fungerat bra, har tjänat mer än vad jag trodde faktiskt. Nu till min fråga: |
|||
Starta upp "vilande" enskild firma och kvarvarande underskott
Hej |
|||
Hur bokföra lokalkostnad som egen del av mitt hem?
På Skatteverkets hemsida står att läsa: |
|||
Min omgjorde hemsida
Hej på er! Kategori: Feedback |
|||
Rapporter - utskrifter
Hej alla! |
|||
Förenklat bokslut och avskrivningar
Hej alla! |
|||
Annonsmarknad för barnsaker till salu minst 20.000 SEK
Hej, Kategori: Till salu |
|||
Gott Nytt År!
Vi på Företagande.se önskar alla våra medlemmar och besökare ett GOTT NYTT ÅR! Kategori: Allmänt |
|||
köp av privatperson
Hej |
|||
Säljare/bokare sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||