Senaste inläggen
lån på kreditsidan.com ?
var precis inne på www.kreditsidan.com och hade lite frågor om det som stog där och det här forumet verkar ju passa bra för att få svar på mina undringar. Kategori: Allmänt |
|||
cc processor
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Periodiseringar?
I ett mindre bolag. Hur och vad brukar ni lägga i periodiseringar? |
|||
Pensionsinbetalning - hur bokföra???
Nu har jag stött på en ny grej att hantera och jag ber er ödmjukast om hjälp. |
|||
Hur bokförs utgift för kundens räkning
|
|||
Starta InternetcaféSnart är all planering klar, frågan är vilken bolagsform jag ska välja och varför? Annat bra att tänka på i samband när jag förverkligar min dröm? |
|||
Betatestare sökes för årsredovisningstjänst
Hej, |
|||
OrkesterbussVi har en orkester som spelat länge och har fått behov av att strama till verksamheten genom att starta ett orkesterbolag ej momspliktigt (handelsbolag) och skaffa F-skattsedel. En orkesterbuss har vi haft i flera år till ett värde av ca 100.000 kr (värderingsintyg). Kan vi ta in den på ett bra sätt så att kostnader, drivmedel, reparationer, skatt... Kategori: Inköp |
|||
Söker kontakt med företag med egen webbutik
Vi driver ett projekt som underlättar för webbutiker arbete med fakturering. Vi kopplar din butik till vårt fakturasystem och du slipper skapa och skicka fakturor manuellt. Ni kan se systemet på www.fakturor.nu och testa med demo/demo Kategori: E-handel |
|||
Hjälp! Hur ska jag bokföra köpet av företaget?
Vi har köpt en verksamhet, ett café med tillhörande inventarier såsom maskiner, möbler, lager men innefattar även imateriella tillgångar som goodwill, hyresrätt mm. |
|||
Uppfinning som löser ett välkänt problem
Har kommit på en uppfinning som löser ett välkänt problem hos djur ägare. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Några frågor
Hej! |
|||
Hjälp med att starta tidning...
Kortfattat kan jag säga att jag funderat på att starta en tidning på ca 200 sidor som ska ges ut en gång i månaden. Kategori: Allmänt |
|||
Nystartad AB, och bokföringsfrågor...
Kommer ta några dagar innan vi får bg klart. Kunden har godkänt att betala till privat bg denna gång. Vi har org.nr och f-skatt. |
|||
Finns det ett behov?
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Vad folk bör undvika på jobbet
Hej, Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
offshore bolag etc.Har ett antal hemsidor, som genererar affiliate- och annonsintäkter. Jag har nu tänkt paketera dem i ett skattbefriat offshorebolag. Jag är ganska insatt i ämnet, men jag har inte riktigt bestämt mig var jag ska vända mig. Har varit i kontakt med www.LpOffshore.com som verkar vara en hyffsat stor och seriös aktör som samtidigt har ganska låga prise... |
|||
Cykel
Funderar på att köpa en cykel till min enskilda firma. Den skulle fungera som transportmedel i närområdet då jag gör ärenden som exempelvis post och bankbesök. Skulle ersätta onödiga bilresor och spara på miljön. Kategori: Inköp |
|||
Betalningssätt
Vilka betalningssätt är att rekommendera vid importaffärer i Kina? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Köpa in varor innan ab startat, hur bokföra.Vi beräknar få vårat org.nr mm nästa vecka, kommer köpa kontorsmöbler mm nu i helgen, hur ska man lägga upp det i bokföringen? |
|||