Senaste inläggen
Marknadsföra ny tjänst?
Jag har tillsammans med en vän startat en ny tjänst (www.quickhelp.se). Kort handlar det om att medlemmar kan lägga in nya uppdrag/uppgifter de vill ha lösta och samtidigt erbjuda den ersättning de tycker är lämpligt. Därmed har andra medlemmar möjlighet att tjäna pengar genom att hjälpa till. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföringsprogram, moms, utlandsaffärer mm.
Hej, |
|||
Viktig dokumentärfilmJag tror att www.zeitgeistmovie.com, Zeitgeist the movie, kan vara den viktigaste dokumentären på bra länge. Ta dig tid och titta på den, den är bland annat den mest sedda filmen/klippet på Google Video vilket säger ganska mycket. Den blir mer och mer intressant ju längre man tittar. Har du möjlighet så deltag gärna även den 15 mars,... Kategori: Off Topic |
|||
GoodwillHur i detalj räknar jag ut goodwill? |
|||
Lag/regel mot min idé?
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
Några frågor om avdrag för bil m.m.
Hej! |
|||
Från fastanställd till underkonsult
|
|||
Avdrag för kontor i annans bostad
Hej. |
|||
Bokföra tjänstemil gjorda med privat bil
Hej! |
|||
Varulager
Hej! |
|||
köpa in från staterna...
Om jag startar enskild firma och vill köpa in saker från usa. |
|||
Säljare med F-skatt
Vill utöka med ytterligare en duktig säljare, som via telefon ska kontakta andra företag och sälja utbildningar. Du måste ha F-skatt och fakturerar för varje såld kurs. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Kontering av sociala avgifter(gäller sem.lön) räknat med två olika procentsats
Hjälp mig snälla ni! |
|||
moms vid öppet köp?Om en kund köper en produkt som kostar 1000kr inklusive 200kr i moms, vad händer om kunden väljer att lämna tillbaka produkten och får 1000kr? Är det bara att dra av den moms som man tidigare noterat vid det köp som kunden ångrade? |
|||
Kontering av sociala avgifter(gäller sem.lön) räknat med två olika procentsats
Hjälp mig snälla ni! |
|||
Funderingar kring företagsregistrering
Halloj alla! |
|||
Avskrivning av inventarier
Hej! Kategori: Inköp |
|||
betala svart för lokal?
Vad anser ni om att betala några hundra tusen för att få hyra en mindre företagslokal som ligger på relativt bra ställe? Jag var själv naiv och trodde knappt sådant förekom, men som jag förstått det så är det rätt vanligt förekommande. Kategori: Allmänt |
|||
Logotyp
Företagslogga? Hur går man till väga? Hur har ni gjort? Ska man göra en själv? Lönar det sig att anställa? Vilka företag är bra? etc. Kategori: Allmänt |
|||
Tryckeri
Någon som vet ett bra och prisvärt tryckeri? Kategori: Inköp |
|||