Senaste inläggen
Olika påslag, olika konto?
Hej, |
|||
Att begära förskotts betalning
hej jag undrar hur det är Kategori: E-handel |
|||
Posten hämtar paketen vid e-butik?
Har funderingar på att starta eget, men har någon fråga kvar, under tiden jag knapprar på min affärsplan... 😃 Kategori: E-handel |
|||
ta bort inlägg!ta bort inlägg! Kategori: Affärsidéer |
|||
öppna en business partners butik
Hej. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Anställa personer utanför EU (som dock studerar i sverige)
Efter att man sett de senaste progammen på uppdrag granskning så har jag lite funderationer angående vad det behövs för papper för att anställa folk från låt oss säga afrika.... Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Kurser?
Är det någon som vet om det finns snabbkurser att gå när man ska starta företag? |
|||
Franshiseföretagande, typ SUBWAY, hur stor vinst?
Jag har funderat på franshising och framförallt någon av formerna som inte kostar alltför mycket, typ pölsemannen eller subway smörgåsrestaurang. Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra frakt??
Jag tar ut en avgift på 55kr i frakt från mina kunder. Hur bokför jag detta?? |
|||
Avdrag
Hej, skulle bli väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Tack på förhand 🙂 |
|||
någon som kan?
Jag undrar om det finns någon som kan bygga en sida till mig där jag ka´n sälja kläder, istället för att jag ska behöva använda mig av ex e-butik.se som blir rätt dyrt i längden. Kategori: E-handel |
|||
Hur gör outlet affärerna med varumärkes rättigheter?
Om man vill få reda på vilka regler som gäller inom EU när det gäller att vidareförsälja varumärken, vart kan man vända sig då? Gäller inte Fri handlel/Fri konkurens inom EU? Att varor skall få röra sig fritt, eller gäller det "bara" typ tullning osv.? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Köp av lagerbolag ej avdragsgillt?
Startkostnader för AB är ej avdragsgilla men vid köp av lagerbolag. |
|||
kläder, leverantör?
finns det NÅGON som vet hur man går tillväga om man vill köpa in toppar, tshirts osv om man vill starta ett eget klädmärke och trycka kläder? Vart vänder man sig och vart letar man? Kategori: Inköp |
|||
e-butik?
Är inte så bra på programmering osv utan tänkte använda mig av en e-butik där det är väldigt simpelt att själv göra design osv. som ex e-butiken.se Kategori: E-handel |
|||
olagligt?
Jag har funderat på en sak: om jag ska tillverka tavlor av frigolit och jag köper frigoliten på ex beijers och nån spånskiva på silvan och tyget från ex åhlens och någon mer tygaffär - är det olagligt att sälja tavlor när jag inte tillverkat tyget själv? Kategori: Affärsidéer |
|||
Hantering av moms i bokslutet
Sitter just nu med mitt första förenklade bokslut i enskild firma. |
|||
Få utlandsbetalning tillbaka
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Ingående Balans,
Hej, |
|||
onlineshop-kläder?
Jag är grymt sugen på att starta en egen onlineshop med kläder.
Kategori:
Affärsidéer
|
|||