Hur lägger ni upp er bokföring?

450
Jag kör blinfo leverantör, fakturering, lön, bokföring.

Jag har inte jobbat med separat leverantör och fakturaprogram tidigare. Sparar ni bara fakturorna och lev.fakturorna med löpnummer. Och använder bara bokföringsordern i verifikationspärmen. Eller spar ni med fakturakopior i ver.pärmen också?
Vad döper ni verifikationerna till som avser boföringsordrar för fakturor och lev.fakturor?

Och om ni gör en justering av en verifikation, vilka underlag har ni då? vitt papper med stämpel och kontering med förklarande text?

Jag har bara märkt verifiktionerna med nr. på journal och löpnummer vad de avser. Är lite osäker om jag dubbelarbetar...

2066
22
Jag har en pärm för leverantörsfakturor och en för kundfakturor, som bara innehåller löpnumrerade fakturor. Sen har jag några pärmar med olika verifikationsserier; manuella (kvitton och skräp), några olika för journaler samt för löner och skatt. Har inga extra fakturakopior bland verifikaten, de refererar bara till fakturapärmen (lite miljömedveten får man ju vara). Vad jag döper dem till? "Bokföringsunderlag för fakturajournal XX", men det håller bokföringsprogrammet reda på själv. Korrigeringar i programmet, antingen på samma verifikat (med överstrykning och sign etc), eller som en rättningsverifikation med lämplig förklaring.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
450
Lev.skulder/Fakturor har då ingen stämpel och bara numrerade efter löpnummer. Vad döper ni verifikationerna till då...[br][br]ex. lev.fakturor och betalning av lev.fakturor och en så enkel sak som kontorsmaterial för att man senare ska ha koll... [br][br]
2066
22
[quote author=Freetime link=topic=3621.msg16835#msg16835 date=1205184851][br]Lev.skulder/Fakturor har då ingen stämpel och bara numrerade efter löpnummer. Vad döper ni verifikationerna till då...[br][br]ex. lev.fakturor och betalning av lev.fakturor och en så enkel sak som kontorsmaterial för att man senare ska ha koll... [br][/quote][br][br]Verifikationerna döps bara till "Bokföringsunderlag för Fakturajournal NN" resp "Bokföringsunderlag för Leverantörsfakturajournal NN". "Inköp kontorsmateriel" duger gott åt mig.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.