Redovisning i ett AB

28
Hej.
Jag har Edison som dataprogram, när ett Ab får lev.skuld så kopierar jag det och sätter den i en pärm för betalning, den andre sätter jag in i pärmen med verifikationer när den väl är bokförd. Likadant med kundfodringar När betalning skett så använder jag den kopia som satt i pärmen för betalning som underlag i verifikationspätmen. Är detta rätt eller skall alla kund/lev skulder alltid sitta i en separat pärm hela året till bokslutet.
36
Det viktigaste är att du själv kan härleda alla dina verifikationer. Om du har en kund/levreskontra med ett kopplat verifikationsnummer så kan du ju leta upp fakturan i verifikationspärmen. Om den kopplingen inte finns blir det ju värre och då hade jag nog rekommenderat att spara fakturorna separat.[br]Mvh Anna
28
Tack, då gör jag rtt för det är lätt att följa verifikationer och allt annat

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.