Någon snäll och kunnig på adobe illustator?

78
2
Hej!
Jag håller på att starta upp eget och ska skicka med godisar med mina produkter och har till 70% bästämt mig för tablett askar med eget tryck på. Nu är det så att dom kräver att det är ritat i vectorer så som adobe illustator använder sig av. Jag har aldrig sysslar med programmet så jag har inte en aning om hur jag ska göra och jag har varken tid eller ork att lära mig det enbart för dessa askar. Jag vill i princip ha en bild som bakgrund och text på bilden. Jag har en helt klar bild i mitt huvud hur jag vill ha det. Jag har en mall som man så "måla" i med exakta instruktioner.

Är det någon bussig människa som kan Illustrator och vill hjälpa mig pussla ihop min design i de formatet de vill ha?

Skriv gärna ett pm eller skriv hära. 🙂
1616
6
Jag arbetar i illustrator och med vektorer. Samt en hel del andra program och för hand.[br]Betalt eller obetalt? Svårt att tyda utifrån ditt inlägg.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
2066
22
Beror på dina krav och hur komplicerad "bild" det är vi pratar om.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
78
2
obetalt  :-[[br][br]Alltså som sagt, det är ett fotografi som bakgrund och på den sätter man min webadress, 2 saker kan man säga. På sidorna ska det stå något produktnamn t.ex "diodslingor, LED lampor" eller liknande. Alltså väldigt simpelt.[br][br]Fram och baksida = 2 bilder(fotografi på produkter) samt webadress.[br]Sidorna = svart bakgrund med ett produkt namn.[br]Locket, webadress.[br][br]Detta skulle ja kunna dra ihop i photoshop på säkert 5-10 minuter men det är i photoshop.... jag vill ha det i illustator :D[br][br]Jag kan fast rita upp hur jag vill ha det i photoshop i fall någon vill rita om det i illustrator åt mig. Om ni vill hjälpa mig så läg till mig på Icq med nummer 24562436 eller ruttna msn på : [email protected]
1616
6
Kan bara önska dig lycka till. Det här är uppdrag man normalt tar betalt för. Dels då programmen man arbetar i kostar dels att det tar tid och kunskap att färdigställa.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br][br][quote author=ec1ab link=topic=4453.msg21305#msg21305 date=1224627145][br]obetalt  :-[[br][br]Alltså som sagt, det är ett fotografi som bakgrund och på den sätter man min webadress, 2 saker kan man säga. På sidorna ska det stå något produktnamn t.ex "diodslingor, LED lampor" eller liknande. Alltså väldigt simpelt.[br][br]Fram och baksida = 2 bilder(fotografi på produkter) samt webadress.[br]Sidorna = svart bakgrund med ett produkt namn.[br]Locket, webadress.[br][br]Detta skulle ja kunna dra ihop i photoshop på säkert 5-10 minuter men det är i photoshop.... jag vill ha det i illustator :D[br][br]Jag kan fast rita upp hur jag vill ha det i photoshop i fall någon vill rita om det i illustrator åt mig. Om ni vill hjälpa mig så läg till mig på Icq med nummer 24562436 eller ruttna msn på : [email protected][br][/quote]
Må väl!
305
5
Det finns ett gratisprogram som heter inkscape som du säkert kan konvertera dina photoshop bilder till vektorgrafik....kanske.
2066
22
Ok, att omvandla ett produktfoto till vektorformat ligger över vad jag klarar av på en halvtimma, om det ska bli bra resultat. Hade det varit en enklare illustration hade det nog fungerat.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
78
2
Jasså jag visste inte att det var så mycket jobb att konvertera en bild så den skulle funka under det programmet  :blink
2066
22
Att konvertera från pixlar till vektorbaserad grafik innebär inte bara att spara om bilden i ett annat format. Det är mer jobb för att få det bra.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1616
6
Det finns verktyg bla i senare version av illustrator sk "Live Trace" att omvanda pixelgrafik till vektorer MEN det är ingen garanti att det blir bra. Vilket man kan se om man gör om samma procedur i omvandlingen. Helt enkelt så gör då programmet en tolkning av bilden som ger olika resultat trots samma inställningar.[br][br]Vill man ha det riktigt bra ska man göra rätt från början.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
78
2
använder min av coreldraw för att vecorisera bilden nu, lite pyssel att få den bra men sen när den är bra måste någon hjälpa mig med at pussla ihop texten etc :D

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.