Senaste inläggen
hälsobidrag
Hej, jag har enskild firma. Kan man dra av utgifter för gym, träningsmaterial osv. Om ja, hur mycket? |
|||
Rehab utrustningNågon som känner till någon tillverkare av rehabiliteringsutrustning i Sverige? stor eller liten spelar ingen roll 🙂 Kategori: Söker/eftersöker |
|||
70% skatt??
Jag samarbetar lite med ett företag som säljer reklamplatser på webben. |
|||
Söker grossister eller agenter
Hej jag söker grossister eller ageneter inom Kontorsproduker så som t.ex. Skrivare,Kopiator,Kassaregister, Kopieringspapper eller Kvittorullar Kategori: Söker/eftersöker |
|||
ArbetsgivaravgifterHej, jag måste fråga om detta nu. Jag ska betala ut lön till anställd. Rålönen ligger på 800 kr, på detta ska jag dra arbetsgivaravgifter, hur mycket ska jag dra och hur mycket ska jag betala ut? Var kan jag läsa mer om det här? |
|||
När ska jag fakturera?
Har kommit överens med en kund om att hålla tre föredrag. Vi funderade på om vi skulle göra "kursen" tillsammans eller om de skulle hyra in mig. Det blev det sistnämnda. Kategori: Allmänt |
|||
Moms på dator vid nystart av företag.
Jag har precis registrerat mitt företag och fått alla papper från skatteverket. |
|||
Är kaffemaskinen avdragsgill?
Jag driver ett eget tjänsteföretag i kommunikationsbranschen utan anställda. Jag är på väg att köpa in en kaffemaskin för att kunna göra mig bra kaffe under arbetsdagarna. Siktar på en maskin för cirka 4 500 kr. Är detta en avdragsgill kostnad, eller vad gäller för egenföretagare? |
|||
Gnugga geniknölarna!
Hej alla företagare - Det lackar mot Jul! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
söker program för att läsa prislista!har precis öppnat ett eget vvs företag, skulle ladda ner prislistorna från grossisten till datorn men filerna verkar vara i ett format som heter tlu & hin .. någon som vet nåt program som klarar av att läsa såna filer? och som helst är gratis? 🙂 Kategori: E-handel |
|||
Är det lönsamt att driva en frisörrsalong?
Hejsan |
|||
Vad kostar det att hyra en frisörsalong i Göteborg?
Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Offerthjälp
Hej! (hoppas att detta är rätt ställe för inlägget...annars kanske nån vänlig moderator fixar det...) 🙂 Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
moms på inköp av tjänst från EU-land
Hej, |
|||
Betalningsalternativ?När det gäller betalningsalternativ så finns ju inga tvivel att man kommer att erbjuda kortbetalning. Men jag har även tänkt att erbjuda fakturering. Är det nån som har bra tips på företag som man kan teckna avtal med när det gäller dels kortbetalning och fakturering? Finns det nåt företag som har båda alternativen? Kategori: Allmänt |
|||
Lansera vara från utlandet
Jag har i ett par dagar letat efter tillverkaren till en viss vara som jag hittade på nätet i en webshop. Nu har jag hittat det företaget (stationerat i Sidney) som har rättigheterna och copyrighten för varan och jag har skrivit till dom och frågat om varan finns i Sverige vilket den inte gjorde. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Revisor i Malmö
Hej, |
|||
2 Personer, 1st anställd & 1st egenföretagare...
Vi kommer anställa en person och ta in en som är egenföretagare. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Hyr en entreprenör!
Kategori: Affärsidéer |
|||
Testpersoner sökes för en ny e-butik.raderat Kategori: Söker/eftersöker |
|||