Senaste inläggen
Undrens tidär inte förbi, eller så börjar den nya regeringens handlingsplan för småföretage att fungera. Det var länge sedan jag inte behövee överklaga självklara kostnader vilket medför att man hinner arbeta mer och belastar länsrättt, kammarrätt och regeringsrätt mindre för småsaker och även med nya direktiv nästa år i samma anda gör att gamla ärenden får... Kategori: Off Topic |
|||
Faktura utan underlag, är det ok?
Hejsan |
|||
Söker säljare som vill jobba i eget företag
Vi driver ett företag som just nu söker företagare som är intresserade av att ta på sig ett par uppdrag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Entreprenörskap vid sidan av studierna
Hej, jag läser ekonomi och är inne på mitt första år. Har under en längre tid blivit riktigt sugen på att starta upp något eget, även då jag inte har någon idé klar. Kategori: Affärsidéer |
|||
Gymkort - Ta ut via företaget?Tänkte passa på att fråga hur jag rent praktiskt går till väga när jag vill plocka ut ett gymkort på företaget? Notera att personen ej är anställd men trots allt aktieägare i bolaget och aktivt arbetar däri, man kan kalla det "lönlöst" arbete ;) |
|||
Moms på varuinköp från USA
Hej alla glada bokföringsproffs. |
|||
Kompanjon(-er) till IT-företag sökes
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Webbutik
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Ny leverantör för hemsidan
Jag har en hemsida som jag byggt upp under några år via ett webhotell. Nu har e-posten strulat i snart två månader och hemsidan har jag precis fått veta att de bytt program till och använder inte längre det jag byggt och redigerat min hemsida i. Grrrrr Kategori: Inköp |
|||
Hitta grossist DVD filmer
Var ska man leta för att hitta en grossist som säljer DVD filmer för barn? Kategori: Inköp |
|||
arbetsförmedlare till ungdomar
Har en fin idé som går ut på att man förmedlar arbeten till alla dagens ungdomar som vill jobba lite. Kategori: Affärsidéer |
|||
Avdrag och traktamente utlandsresa
Hejsan! |
|||
hjälp med telefon och svarstalonger
Några tips när det gäller att skaffa företagsnummer, eller är det bara att köpa en mobil för att svara på kundfrågor om man driver företaget hemifrån? Kategori: Allmänt |
|||
Omvänd skatteskyldighet
Hej, |
|||
VAR ska man göra avdrag för pensionsparande?
Hej, jag är enskild företagare. Jag fick nyss brev från Skatteverket om ett fel i min deklaration, uppenbarligen jag gjorde avdrag för pensionsparande både i näringsverksamhet (R38 i blankett NE) och i inkomstdeklaration (ruta 43, där var redan tryckt). |
|||
Ensk F göra om till AB. "Färdigt paket"?...
Min Enskilda firma skall göras om till AB. |
|||
God, snabb, fettsnål och billig mat
Jag har länge undrar varför det inte finns (i alla fall inte i Göteborg) ett ställe där man kan köpa snabb, hyfsat fettsnål, god och framför allt billig mat på. I Malmö finns det kanonbillig falaffel, cirka 35 för en tallrik (dock så har i alla fall mina smaklökar tyvärr något emot falaffel) och där tar min vetskap om billig mat i Sverige slut. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hjälp med fakturering och bolagsform
Hejsan! Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig då jag känner mig lost. Ska söka hjälp men börjar här. Kategori: Allmänt |
|||
Grundbokföring och huvudbokföring?
Hej 🙂 |
|||
Söker säljare
Kategori: Söker/eftersöker |
|||