Senaste inläggen
UCSer man vem som sökt om UC? Om jag frågar om ett AB hos allabolag.se eller uc.se? |
|||
Hur kan man ta reda på vilket finansbolag/bank ett företag har lån hos?
Som överskrift. |
|||
Tvätta pengar? Eller vad är syftet...
Kortfattat: |
|||
Hur göra vid import av fisk & skaldjur från NorgeHej, arbetar på en fiskebåt i Norge. Jag hade tänkt att börja ta med kungskrabba till Sverige. Är det någon som vet vilken pappersexcercis samt annat man bör känna till? En fråga till, skall börja att sälja till restauranger, grossister m.m hur får jag lättast kontakt med dessa? Kanske finns någon här med erfarenhet från detta. Är inte helt oäven f... Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Vad ska jag ha med mig till revisorn?
Jag ska träffa en revisor på Tisdag....Kan jag förbereda mig genom att skiva ut alla papper och sätta dem snyggt i en pärm? Så att det inte drar ut så mycket på tiden, eftersom han tar 5-700 kr i timmen...är det normalt, jag har en liten enskilld firma. |
|||
Fredagskampen!
På min arbetsplats brukar jag anordna en frågetävling varje fredag - en fredagskamp! Kategori: Allmänt |
|||
Fråga till dig som har koll på färdiga e-handel leverantörer
Jag sitter i valet och kvalet över hur jag skall göra med min e butik. Vem man skall välja osv. Kategori: E-handel |
|||
Import av elektronik och annan eftertraktad vara
Hejsan Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur bokföra privat skuld i EF
Hejsan! |
|||
Fina T-shirts med tryck, endast 35kr/st.
Vi har nu ett kampanjpris på en riktigt tjock och fin t-shirt från kvalitets Kategori: Till salu |
|||
Faktura bindande
Hej, |
|||
Företagsamheten genom Sveriges historia
I mitten av 1800-talet var Sverige en fattig bondenation. Hundra år senare var Sverige ett av världens rikaste länder. Det är insatser av tusentals män och kvinnor som ligger bakom det svenska ekonomiska undret. De kan ha varit företagare, uppfinnare, arbetare, tjänstemän, forskare eller politiker. Kategori: Nyheter |
|||
Prispåslag - påslag?
Har precis beställt in ett parti varor (livsmedel) från ett eu-land. Partiet kostar mig totalt inkl frakt ca 90 000. Inköpspris ca 12 kr st Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hur mycket är rimligt att jag kommer att sälja för?
Jag har alltid drömt om att ha min egen loppis, och nu funderar jag lite på att starta en butik där jag köper in gamla möbler och annat, som jag sen fixar till, målar om till exempel, kanske lägger till någon personlig liten detalj, så de blir som nya, och mer unika! Kategori: Affärsidéer |
|||
Starta AB helt själv?
Finns det några smarta vägar om man inte vill ta in andra människor i styrelsen? Måste det vara fysiska personer med i en styrelse? |
|||
Är man dum om man starta eget i Sverige?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Val i USA
Personligen tycker jag det är en härlig morgon! :bravo Barack Obama har utropats till :winner och kommer bli president. Kategori: Off Topic |
|||
Mediabolag
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Kostnadsfri konferens om outsourcing - tisd. 18 november 2008
Kostnadsfri halvdagskonferens för alla på Företagande.se om outsourcing av IT, utveckling och tjänster till Baltikum och Litauen där det finns stora kostnadsbesparingar att göra. Arrangörer är Lithuanian Development Agency och Litauens Ambassad i Sverige. Kategori: Nyheter |
|||
Outsourcing av IT, utveckling och tjänster - lär Dig mera utan kostnad!
Outsourcing är ett område som växer snabbt bland svenska företag med behov av effektiviseringar och processförbättringar samt stora kostnadsbesparingar, vilka går att göra vid outsourcing av t.ex. kundtjänst, helpdesk, administrativa funktioner, program- och IT-utveckling samt ekonomifunktioner, etc. Kategori: Företagande över gränserna |
|||