Närproducerad "Färsk Pasta"
Hej,
Jag har tänk starta tillverkning av Italiensk Färsk pasta med svenska råvaror i Göteborg ömråde.
Idag är Pastella som produceras i Danmark och Giovanni Rana som produceras i Italien marknads Ledande i Sverige med över 200 ml kronor.
Pastella är enligt många italienare underkänt!! Giovanni Rana får toppbetyg!
Men det är inte riktikt färsk pasta tycker jag om räknar tiden som produceras till hamnar till matbord (det är flera veckor) , finns några tillverkare i Stockholm som jobbar väldigt bra men inte i Göteborg , färsk pasta marknaden blir mera och mera för varje år, plus måste tänka att Svenskarna söker sig allt mer närproducerat mat och inte mat som fraktas tusentals km.
Färsk pasta med Italiensk tradition och svenska råvaror är mitt äffarsidè.
Vad tycker ni, är det nåt att satsa på?
önskar tips från er, nackdelar, fördelar etc...
Söker också nån som är interesserad att starta tillsammans...
Ciao och Tack!
Jag har tänk starta tillverkning av Italiensk Färsk pasta med svenska råvaror i Göteborg ömråde.
Idag är Pastella som produceras i Danmark och Giovanni Rana som produceras i Italien marknads Ledande i Sverige med över 200 ml kronor.
Pastella är enligt många italienare underkänt!! Giovanni Rana får toppbetyg!
Men det är inte riktikt färsk pasta tycker jag om räknar tiden som produceras till hamnar till matbord (det är flera veckor) , finns några tillverkare i Stockholm som jobbar väldigt bra men inte i Göteborg , färsk pasta marknaden blir mera och mera för varje år, plus måste tänka att Svenskarna söker sig allt mer närproducerat mat och inte mat som fraktas tusentals km.
Färsk pasta med Italiensk tradition och svenska råvaror är mitt äffarsidè.
Vad tycker ni, är det nåt att satsa på?
önskar tips från er, nackdelar, fördelar etc...
Söker också nån som är interesserad att starta tillsammans...
Ciao och Tack!
Hälsingar..../ Ciao...