Varumärket Sverige i världsklass!

456
1
Positiv nyhet från TV4 Text;

http://www.deji.se/documents/P115S01.gif

Hoppas att "vi" klättrar också  ;)
822
48
Rubriken lät spännande men länken verkar så där...  ;)
456
1
Ok, jag har lagt den på min webbserver så länge  :bravo
822
48
Nu så.  :)[br]Ja det var en skoj nyhet! [br][br]Australien på top 3..  :blink [br]Inget ont om landet men är det inte lite märkligt att de ligger så högt.
74
[quote author=Patrik link=topic=4548.msg21841#msg21841 date=1226390131][br]Nu så.  :)[br]Ja det var en skoj nyhet! [br][br]Australien på top 3..  :blink [br]Inget ont om landet men är det inte lite märkligt att de ligger så högt.[br][/quote]Vadå alla gillar väl Australien? :) Den uppfattningen har jag i alla fall.. det är varmt/skönt, ett bra samhälle och trevliga människor (påminner ganska mycket om Sverige på sätt och vis). Jag blev mer förvånad att USA fortfarande ligger så högt, men tjaa det är väl så att stora länder har mycket lättare att skapa bra varumärke eftersom många fler känner till dem, alltså är Sveriges plats väldigt bra för att vara så litet land.
74
Bland 30 olika studerade delområden intar Sverige första plats i kategorierna miljövård och livskvalitet. Levnadsstandard, säkerhet, avancerad tekniknivå och "politisk frihet" är andra områden där Sverige hamnar bland de fem högst rankade.[br][br]Vinnarlandet Australien rankas högst när det gäller vänlig lokalbefolkning och möjligheter till sport- och vildmarksliv. Landet hamnar också högt bland annat i kategorin utbud för turister.
2360
37
Med fallande krona borde man satsa mer på att få hit turister och vildmarksliv kan man ju redan få med björn och varg i skogarna. Med höjt  skattefritt stugostnadsbidrag har man möjlighet att få fler till skärgården synd bara att man inte dubblade den blivande summan direkt. alla skule tjäna på det istället för att göra allt lagom ett ord Sverige ska vara ensom om men som skulle bytas ut till något mer positivt.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
3
men tjaa det är väl så att stora länder har mycket lättare att skapa bra varumärke eftersom många fler känner till dem, alltså är Sveriges plats väldigt bra för att vara så litet land. Jag blev mer förvånad att USA fortfarande ligger så högt.[br][br][br][br][br][br][br][br][br]________________________[br][url=http://www.bastakuponger.se/Kategorier/Datorer_and_Software/]Installera Programvara [/url]
2360
37
Det finns mycket billiga medel för att skapa fler jobb samtidigt som man marknadsför Sverige, men nu sitter jag inte på någon ministerpost och kan förverkliga mycket enkla rutiner. Men jag håller Regeringsrätten sysselsatt istället med krav om ändring av felaktiga domar och sådant tar tid.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.