Senaste inläggen
Någon annan som varit med om detta?
Jag har råkat ut för en sak som jag bara tycket verkar sjuk. Nån annan som varit med om detta? |
|||
Köper företag
Vi köper företag !! har du problem med ditt företag kom till oss så hjälper vi dej. Kategori: Till salu |
|||
krossajantelagen.se och krossajantelagen.nu säljes
Hej Kategori: Till salu |
|||
Eget lån till nystartat AB
Är på gång att starta ett AB, för att driva butik i ett franchisekoncept. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
handelsbolag eller enskild firma?!
Hej alla, Kategori: Allmänt |
|||
Bygga en helt ny hemsida
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Starta importföretag
Hej alla experter! :- :-* Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Konkurs....Sköter bokföringen åt ett bolag, jag tar bara och bokför underlag jag får av bolaget. Har alltså ingen roll att ansvara för inköp och liknande. Nu har vd/styrelse stjärnorna gjort så mycket inköp på faktura så till och med en 6 åring fattar att det ej går ihop. Företaget lånade x antal hundra tusen för att komma ikapp...Nu har alla pengarna gått åt... |
|||
Vill du komma ut bland andra och synas?
[font=Verdana]Hej!
Kategori:
Till salu
|
|||
Byte av styrelse, ansvarsfråga.
Säg att man byter ut en eller två personer i en styrelse, vem ansvarar för händelser i företaget före bytet av styrelsen. Det måste vara den som satt i styrelsen under aktuell tid? |
|||
Vill du också vara med!!!
[size=10pt][size=10pt][size=10pt]Vi har nyligen tagit över annons24.se Kategori: Affärsidéer |
|||
Får staber göra bokslut?
Hej, har en fråga angående organisationssheman 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
Moms tillbaka
Har en fråga angående moms. |
|||
Momsfråga vid import
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Undrens tidär inte förbi, eller så börjar den nya regeringens handlingsplan för småföretage att fungera. Det var länge sedan jag inte behövee överklaga självklara kostnader vilket medför att man hinner arbeta mer och belastar länsrättt, kammarrätt och regeringsrätt mindre för småsaker och även med nya direktiv nästa år i samma anda gör att gamla ärenden får... Kategori: Off Topic |
|||
Faktura utan underlag, är det ok?
Hejsan |
|||
Söker säljare som vill jobba i eget företag
Vi driver ett företag som just nu söker företagare som är intresserade av att ta på sig ett par uppdrag. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Entreprenörskap vid sidan av studierna
Hej, jag läser ekonomi och är inne på mitt första år. Har under en längre tid blivit riktigt sugen på att starta upp något eget, även då jag inte har någon idé klar. Kategori: Affärsidéer |
|||
Gymkort - Ta ut via företaget?Tänkte passa på att fråga hur jag rent praktiskt går till väga när jag vill plocka ut ett gymkort på företaget? Notera att personen ej är anställd men trots allt aktieägare i bolaget och aktivt arbetar däri, man kan kalla det "lönlöst" arbete ;) |
|||
Moms på varuinköp från USA
Hej alla glada bokföringsproffs. |
|||