Det här skall väl gå att få ordning på.[br][br]Till att börja med så får du visst ta emot kontanta pengar. Kassaregisterlagen gäller dels inte ännu, dels finns det en rad olika undantag som du säkert kan omfattas av.[br][br]Funderat på att köra bokföringen själv och spara lite pengar?[br][br]Några andra tips:[br][br]- Marknad i stan är jättebra, gärna några fler marknader också. Det är viktigt att synas. Kanske vara torghandlare några gånger per år och sätta upp ett stånd en vanlig torgdag. Framför allt får du omsättning på varulagret och ett kassaflöde.[br][br]- Återförsäljare hittar du lättast via Internet där du får googla och leta efter vad som kan vara intressant. Presentbutiker, blomsterhandlare, tobakskiosker etc är väl din målgrupp. Presentera vad du har, men be om ett möte där du kan komma och visa produkterna, prata med dem och få ett hum om deras verksamhet. Erbjud dig att komma efter deras stängningstid om det är små företag. Kanske kan ett större vykort med delar av sortimentet på ena sidan och en kort pres av ditt företag på andra sidan vara bra att skicka till dem. Följ upp med telefonsamtal efter 3-4 dagar.[br][br]- Marknadsför dig via Blocket och Tradera, förslagsvis med namnet "tillfest". Kostar inte så mycket, men många ser dig, och många går vidare till din butik.[br][br]- Gerillamarknadsföring kan vara bra. Sprid att du har tillbehören för barnkalaset på små "flyers" där barnfamiljer vistas. [br][br]- Sedan behövs det göras massor i din webshop för att presentera sakerna rätt. Om du inte har några recensioner, använd den ytan till en större bild. Lägg den viktiga tilläggsinformationen direkt under rubriken och "tipsa-funktionen" kan du lägga längst ner, bakom en knapp. Lägg till lite säljande text, och använd korta ord istället för att substantivisera dem i långa haranger. Ingen söker på "badanksbaby" på Google, men både badanka och baby kan jag tänka mig är mer vanligt förekommande. Ge också bilderna bättre namn, så kommer Google att skicka dig besökare för dem som fastnat för bilderna.[br][br]- Paketen är bra, men kanske skall du istället satsa på enpersonskit, som man beställer så många som det kommer barn utav. Skall man ha barnkalas för 12 personer blir det väldigt "meckigt" att beställa fyra extra av allt i paketet. [br][br]- Se också över prissättningen lite på en del produkter. 8 vanliga ballonger med något tryck på dem för 40kr + 40kr i frakt är inte det minsta frestande. Alla vet att det kostar 12kr att skicka det, och att det kan köpas i vilken affär som helst för 19.90 eller så. Papperstallrikar för fem kronor styck kommer mina barn aldrig att få äta tårta på. Däremot är en häftig duk för 55kr helt klart något som höjer ett kalas, i synnerhet om man skulle kunna köpa två för 99kr.[br][br]- Kanske kan Payson vara en lösning för att ta betalt i butiken med kort också. Jag tror att man vill beställa och betala NU, och så har man grejerna med Posten i morgon, eller senast i övermorgon. [br][br]- Jag ser också en potential att öka ut sortimentet med många fler saker. Fler presenter, fler vuxensaker som är roliga på fester för vuxna. Kanske skall du också öka ut med saker för jul, påsk, midsommar, kräftskivan & halloween för att ge kunderna fler anledningar att hitta till dig.