Varning för visitkort.se

45
Nu har jag tröttnat på visitkort.se/billigakuvert.se
Dom priser som står på hemsidan stämmer inte, och man godkänner villkor där dom lägger på en mängd olika avgifter.

Tex visitkort så står det från 50 öre st, totalt 100 kr för 200 st.
Och vi designade själv visitkortet i rätt format. Så det borde inte vara några extra avgifter.

Men eftersom det finns många oseriösa, så tänkte jag att jag ringer denna gången. 

Då fick jag en chock, totalt skulle 200 visitkort gå på 590 kr exkl.moms + 45 kr i faktura avgift + frakt. ?

Då ställer jag mig frågan hur man kan motivera att från 100 kr kan bli 590 kr? (50 öre styck till 2,95 kr styck)

Jag säger inte att 590 kr är mycket pengar, men det som gör mig obekväm är deras påslag av en mängd olika avgifter.

Det kunde dom inte svara och det blev tyst i telefonen ett bra tag, till slut sa jag att det är gravt vilseledande och att dom borde skämmas så som dom lurar folk.

Har du några erfarenheter av detta oseriösa företag, skriv gärna det.. =)
Jag tycker att dessa typer av företag bör inte få vara kvar på marknaden...

www.c4media.se
Internet - E-handel - Design
640
5
Hej! [br][br]Det är ju tyvärr inte ovanligt att just lågpris företag gör så. Dom kanske inte är oseriösa utan bara otydliga i sin information. Ja är det medvetet så är det oseriöst men det skulle inte vara den första sajten jag ser där man skriver allt utom det kunden vill veta.  [br][br]När jag köper in något så ställer jag en enkel fråga: [br][br]"VILKEN TOTALSUMMA KOMMER DET ATT STÅ PÅ FAKTURAN NI SKICKAR TILL MIG"[br][br]Om dom kallar det för farmortillägg, fakturaavgift eller vad som helst spelar ju inte mig som kund någon roll. Jag vill bara veta vad det kostar mig. [br][br][quote]Jag tycker att dessa typer av företag bör inte få vara kvar på marknaden... [/quote] [br][br]Tja är det så illa som du säger så lär det ge sig helt automatiskt  :vissla[br][br]MVH[br][br]R[br][br]
1165
Fast beställer man 5000 kort med bara svart tryck kostar det 2150kr + frakt + faktavgift + moms, men man kommer nog rätt så nära 50öre stycket ex moms.[br][br]I övrigt gäller de vanliga. Om någonting verkar lite för billigt för att vara sant, så är det säkert inte sant heller.
45
[quote author=swetrot link=topic=5206.msg25101#msg25101 date=1238593710][br]Fast beställer man 5000 kort med bara svart tryck kostar det 2150kr + frakt + faktavgift + moms, men man kommer nog rätt så nära 50öre stycket ex moms.[br][br]I övrigt gäller de vanliga. Om någonting verkar lite för billigt för att vara sant, så är det säkert inte sant heller.[br][/quote][br][br][br]Haha, så sant som det är sagt.. [br][br]Ni har ingen annan rekommendation där man kan köpa bra visitkort? utan massa trams.. [br]Pris är inte så jätte viktigt.. =)
www.c4media.se
Internet - E-handel - Design
321
Vi köper våra visitkort hos vistaprint...när man betalar försöker de alltid sälja in extra saker, men det är ju inga problem. De luras iaf inte.[br][br]Filibastis
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen

Lundgren Creative Health & Safety AB
http://www.l-c.se
http://www.hlr-instruktorsutbildning.se
http://www.defibrillator-hjartstartare.se
http://www.skanehlr.se
1616
4
Njae här skulle jag säga att varningen känns obefogad.[br][br]Dem har en prislista de redovisar se: http://www.visitkort.se/prislista/prislista.pdf[br]Räkna där på svartvit tryck 1 sida så stämmer priserna ganska bra i en upplaga om 5000 ex så hamnar man till och med så lågt som 43 öre.[br][br]Svårare än så är det inte. Att de tar ut avgifter för övriga moment är fullt förståeligt.
Må väl!
1165
Kolla lokala tryckerier där du bor. Det kan bli väldigt mycket billigare än att beställa saker över nätet och betala frakten lärde jag mig när jag fixade visitkort. Fort gick det också. Lämnade vad jag ville ha på morgonen, åkte och handlade och kom sedan tillbaka och läste korrekturet. På sena eftermiddagen var de klara för hämtning.[br][br]Jag fick dessutom klämma och känna på papperna man kunde välja mellan, och de gav lite tips som att grått tryck på visst papper var snyggare än svart, man fick se prover de hade gjort. Tror jag betalade 1600kr för 2000st, vilket var helt OK tyckte jag.
1616
4
Varför du dessutom tar upp billigakuvert.se i samma veva känns mer som att du riktar in dig på att smutskasta detta företag för där finner jag inga oklarheter vad gäller pris.[br][br]Jag skulle snarare vilja höra en förklaring från dig c4media till att kritisera detta bolag genom att ange bägge sidorna men klaga över priset bara på visitkort.se[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Moderator Företagande.se[/b]
Må väl!
45
[quote author=Mojo link=topic=5206.msg25115#msg25115 date=1238602377][br]Varför du dessutom tar upp billigakuvert.se i samma veva känns mer som att du riktar in dig på att smutskasta detta företag för där finner jag inga oklarheter vad gäller pris.[br][br]Jag skulle snarare vilja höra en förklaring från dig c4media till att kritisera detta bolag genom att ange bägge sidorna men klaga över priset bara på visitkort.se[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Moderator Företagande.se[/b][br][/quote][br][br]Anledningen att jag tar upp billiga kuvert är för att det var först där jag blev kund hos dom. Jag fick något nyhetsbrev från dom, (vet inte hur dom fick tag på min e-post) och gick in och beställde kuvert med min logga på.. Allt var skit bra..=) men sen kom fakturan, samma sak där ett påslag på 350 kr exkl.moms + faktura avgift... Det kändes orimligt och jag ringde upp och snackade med deras chef, och sa att det var väldigt vilseledande och dom skulle plocka bort avgiften.. Visst det gjorde dom, men det bolag som fakturerade (kreditor) skickar du påminnelse och inkasso "hot" innan jag fått min nya faktura... [br][br]Därefter fick jag massa nyhetsbrev från visitkort.se ? vilket är en sida jag aldrig varit inne på.. Och när jag gick in och kollade, fattade jag att det var samma företag. [br][br]Ber om ursäkt för att jag inte förklarade tidigare...
www.c4media.se
Internet - E-handel - Design
13
Om du vill ha billiga  visitkort och ändå har gjort layouten själv, så kan du köpa färdiga visitkortsark - 10 st på varje A4. Varje förpackning brukar liggga på 10 st ark o det finns även större fp på 100 ark. Pris kommer jaginte ihåg men titta i någon riktig kontorsaffär. Finns med lite mönster på och även helt vita. [br]Du får ju säkert göra om din layout lite så det passar den "nya" mallen. [br][br]Företaget heter DECADry (www.decadry.com)[br][br]Ang Vistaprint o billiga-visitkort ab o allt vad de heter.[br]Jag kan tänka mig att de har färdiga mallar där de i stort sett bara skriver in namn o de uppgifter som kunden vill ha. Och på just såna mallar är det nog rätt bra pris. [br][br]Men om du vill skicka in en egen layout så innebär det mera jobb för dem och de måste ta ut avgift.[br]De får ju säkert sitta o pyssla ett tag innan de får ordning på din fil och kan anpassa den till sin mall. Folk gör ju sina layouter på så många olika sätt och det tar en stund att öppna din fil och tex göra bild av den, sen peta in den i sitt program o stämma av marginaler och att de ligger på samma ställe på alla visitkort...[br]Man kan inte driva firma och ta 100 kr för 100 visitkort och sitta 15 min på varje kund - speciellt inte om marginalen (vinsten) för varje 100 st visitkort är låg (säg 10 kr). Däremot om de bara behöver lägga in kundens namn en gång och sen kopiiera texten o byta ut på alla ställen så kanske det tar 2 minuter och då tjänar de pengar på mängden.[br][br]Jag hade själv detta problem förut när jag hade "copy-shop". Folk kom in o ville ha 100 visitkort för 100 kr osv.. bara för att de såg någonstans att det fanns...  o jag hade inte tid att sitta o tramsa i en kvart för att tjäna 10 kr. (visitkortsarken o tryckkostnad är ändå rätt höga även för mig)[br][br][br]/Sussi[br][br]
1616
4
Att ombud som har hand om fakturering och inkasso inte helt är inbegript i situation mellan dig och leverantör är inte ovanligt. [br][br]Där har du 2 möjligheter att göra. Skicka en kopia till leverantör på inkassoföretagets krav som du finner orimliga om din bestridan och överenskommelse med leverantör gjorts före fakturadatum förfallit. Skicka även en bestridan till inkassobolaget/faktureringsbolaget där du anger att kund lovat den (datum) ombesörja att korrigera fakturan enlig ök. Då brukar dem göra upp sinsemellan.[br][br]I vissa fall före fakturans förfallodatum kan man återsända allt material och bestrida hela det fakturerade beloppet om det inte faller sig inom ramarna för vad ni kom övverens om.[br][br]Nu vet inte jag vad för avtal ni haft och kanske står det där vissa ansvarstaganden vad gäller vid leverans. [br][br][b][u]En rekommendation är att du alltid begär att få en offert på det du beställer. I en offert ska det framgå vad kostnaderna är och du kan då enkelt hänvisa till denna om det skulle råda några oklarheter senare.[/u][/b][br][br]Nu verkar det här röra sig om småpengar i sitt sammanhang och man kan tycka att orda om några hundra kronor hit eller dit känns löjligt då det stjäl tid och kraft. Men på ett sätt håller jag generellt med dig om att få fakturor på högre pris än utlovat är aldrig kul i sitt sammanhang. Om man ser till det stora hela låt säga att där finns 1000 kunder som betalar 300kr mer för att inte orda så är omsättningen betydligt högre för leverantören. Men i slutändan är det dem som förlorar på det. Det är med stor garanti att en nöjd kund återkommer eller hänvisar nya kunder dit. Likaså agerar en icke nöjd kund motsatt.[br][br]Jag får ta en diskussion här med Admin om huruvida det ska anses korrekt att ange vilket företag det gäller här, då jag tolkar detta som tvistigt.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Moderator Företagande.se[/b]
Må väl!
1616
4
[quote author=Sussi_Desktop link=topic=5206.msg25132#msg25132 date=1238658809][br]Ang Vistaprint o billiga-visitkort ab o allt vad de heter.[br]Jag kan tänka mig att de har färdiga mallar där de i stort sett bara skriver in namn o de uppgifter som kunden vill ha. Och på just såna mallar är det nog rätt bra pris. [br][/quote][br][br]Men kan även skicka en egen design till Vistaprint. Enda problemet som kan uppstå är att man vet inte vilken ICC-profil som ska användas vid leverans för att få bästa färgåtergivning.[br][br][quote author=Sussi_Desktop link=topic=5206.msg25132#msg25132 date=1238658809][br]Men om du vill skicka in en egen layout så innebär det mera jobb för dem och de måste ta ut avgift.[br]De får ju säkert sitta o pyssla ett tag innan de får ordning på din fil[br][/quote][br][br]Vilket borde vara fullt förståeligt, men normalt anger man i så fall vad start/intagskostnaden är. Annars kan man normalt inte kräva ersättning för det.[br][br]
Må väl!
1616
4
[quote author=C4media link=topic=5206.msg25131#msg25131 date=1238658127][br]Anledningen att jag tar upp billiga kuvert är för att det var först där jag blev kund hos dom. Jag fick något nyhetsbrev från dom, (vet inte hur dom fick tag på min e-post) och gick in och beställde kuvert med min logga på.. Allt var skit bra..=) men sen kom fakturan, samma sak där ett påslag på 350 kr exkl.moms + faktura avgift... Det kändes orimligt och jag ringde upp och snackade med deras chef, och sa att det var väldigt vilseledande och dom skulle plocka bort avgiften.. Visst det gjorde dom, men det bolag som fakturerade (kreditor) skickar du påminnelse och inkasso "hot" innan jag fått min nya faktura...  [br][/quote][br][br]Du syftar möjligen inte till detta citerat från deras webbsida?[br][quote]Kan jag avboka min order och ångra mig? [br]- Ja, men har Du lagt order och vi börjat jobba med den får Du betala vår originalavgift om 349.- exkl moms. Har vi tryckt Dina kuvert kan order inte avbokas utan är bindande. Vi måste då debitera hela ordersumman. [/quote][br][br]Jag ser inget orimligt i det heller. Det är det som jag skrev tidigare intagskostnaden.[br][br]Den finns även angiven längst ned på deras ordersida:[br][quote]Jag förstår att min order är bindande och att jag får korrektur att godkänna innan tryck. Jag ansvarar själv för fel som kvarstår efter godkänt korrektur. För kvalitetsfel på kuvert har jag 7 dagars rätt till reklamation. Vid avbruten order innan tryck debiteras jag originalavgiften om 349.- Moms och frakt tillkommer.[/quote]
Må väl!
29
Hej hej,[br]Jens Karlsson här, verksamhetschef på Visikort.se och Billigakuvert.se.[br][br]Vart ska vi börja... Ja, först vill jag givetvis be om ursäkt att du är missnöjd och känner dig lurad. Det är ju självklart det sissta vi vill och abslut inte är ute efter.[br][br]Vi lägger upp alla våra prislistor på hemsidan precis som Mojo konstaterar och försöker vara så tydliga och raka vi kan vara angående våra priser.[br][br]Sedan kan vi ju nämna att det var mig du pratade med då du ifrågasatte startavgiften vid din kuvertbeställning. Då konstaterade vi ju tillsammans att i den reklam du fått var det en miss som gjorde att om man tog en viss väg till beställning var det inte 100% klart att det tillkommer en startavgift vid första beställning. Så jag krediterade den på direkten. Som en parantes vad det inte Kreditor dock, vi jobbar med Resurs Bank. Så det kanske var något annat inkassobrev? Du hörde väl av dig direkt när du fick fakturan och vi delkrediterade överenskommen summa redan samma dag, så jag förstår inte hur det kunde bli inkassovarsel på det.[br][br]Nästa punkt så har du läst pris på svartvita kort när du säger 50 öre / st. Offerten du sedan har fått på 590 kr är färgkort. Men det är inte så noga.[br][br]Vi håller just nu på att jobba bort startavgiften och istället "baka in" den i totalsumman för att underlätta för både oss och kunderna. Vi hoppas det kommer lösa en del problem. Det är tyvärr en stor operation så det har tagit mig lite för lång tid.[br][br]Jag beklagar också att du istället för att vända dig till mig och förklara ditt missnöjje väljer att gå ut på ett forum och börja skriva ner oss. Vi har idag över 7.000 nöjda och återkommande kunder, det är ju självklart det viktigaste vi har![br][br]C4media: Hör av dig till mig så löser vi det här. Vill du ha personligt designade visitkort av hög kvalitet så är du varmt välkommen hos oss. Vill man ha i det närmsta gratis visitkort och inte bryr sig så mycket om hur dom ser ut så går man till Vistaprint.[br][br]Du ska inte gå ut genom våran dörr och känna dig lurad, aboslut inte. Jag är just nu på resande fot så du når mig lättast på mail ([email protected]) men efter helgen så kan du även ringa mig om du hellre vill.[br][br]Vill även passa på att tacka Mojo.[br][br][br]Mvh, Jens[br]Visitkort.se[br][br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.