Bokföring vid överföring från PayPal till svensktbankkonto

2
Hej alla!

Vill först börja med att tacka för att den här sidan finns! har använt sökfunktionen flitigt.

Jo det är så att jag driver ett engelskt aktiebolag med en filial i sverige. Jag har en revisor som sköter bokslutet och en revisionsfirma som sköter bokföring.

Nu har vi så PayPal har ett eget konto i bokföringen och sedan det svenska kontot. Men vi går skillda vägar när det gäller bokföring av PayPal. Alla transaktioner på paypal bokförs som kvitto eller faktura beroende på vad det är.

Nu tycker min revisionsbyrå att jag ska göra kopior på alla kvittion/fakturor som avser den summan jag överför från paypal till svenskakontot. Om jag har 1000 kvitton som har gett $ 10 000 i intäkter och som ligger på paypal och jag beslutar att jag vill ha över $ 9000 så ska jag ta kopior på kvittion/fakturor som avser de här $ 9000.

Det här tycker jag verkar väldigt omständigt... då det är ängefär 300 kvitton ska skrivas ut x 2


Någon som har några idéer?


Mvh
Trevor
1165
15
Har revisionsbyrån angett något skäl till varför de vill att det skall bokföras i Sverige? [br][br]De borde kunna förklara en sådan sak med hänvisningar till regelverket så att du förstår varför du skall göra så.
2
Hej, jag är inte säker men jag antar att det har med valutaförlust/vinst.[br][br]Men jag tycker fortfarande att det verkar rätt så omständigt... problemet är ju att kontot är i dollar och det måste bokföras i SEK?[br][br]Mvh[br]Trevor

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.