När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Detta blir mitt första inlägg på detta forum och hoppas jag lägger inlägget i rätt forum.
Driver idag ett gym som går bra. I samma veva satsade jag 80.000 kr på en webshop för att sälja kosttillskott. Hade en bra affärsplan och en nisch. Men pga att gymmet går såpass bra finns ingen lust eller tid till detta.
Söker därför något annat att sälja. Har personal på gymmet som behöver mer att göra, men inte för mycket. Därför skulle jag vilja sälja något som är bra marginal. Kanske inte säljer ofta, men när man säljer ger det pengar.
förstår inte din tanke direkt......[br][br]om du har personal på gymmet och de har för lite att göra kan de väl packa kosttillskott till webbutiken eller?[br][br]kosttillskott är riktigt bra marginaler på och dessutom har du redan kundstocken i dina gym besökare, tycker du borde köra vidare på det hela.
Det finns nog inga högmarginalprodukter som säljer sig självt. Vad som ligger nära för dig, eftersom det borde finnas en del kunskaper om det, är väl just kosttillskott och kanske träningskläder, hemmagym, pulsmätare, stegräknare, böcker om hälsa eller träning och annat hälsoinriktat. Marginalerna på sådant brukar vara bra, och du kan kombinera det med lite butiksförsäljning i gymmet.[br][br]Visst kommer det säkert att kräva marknadsföring om du skall få snurr på shoppen, men har du personal som i alla fall bara sitter och pillar ludd i naveln så är det väl dags att få dem att jobba med att utveckla affärerna. Skriva bra artiklar och förklaringar till hur sakerna skall användas, förklara för kunderna var "vitamax mineral super de luxe" är så bra och hur man kan träna på sommarstället är sådant som sökmotorerna hittar och indexerar. Spela in egna träningsprogram och lägg på Youtube där man också bär träningskläder som ni säljer, eller använder hemmagymsaker som ni säljer, och så länka. Det är kanske inte straffspark i den sits du har, men väl en indirekt frispark i straffområdet. Bara att tuta och köra!
Jag lyssnar på er och tänker själv i samma banor. Tyvärr är kosttillskottsbranchen på internet mättad och långt ifrån bra marginal. Om du öppnar en hälsokostbutik och tar ut rekommenderade priser är marginalen bra, men på internet är den långt ifrån ok. Om man inte skaffar sig ett eget märke, men det finns det ännu ingen ekonomi till.[br][br]Jag säljer kosttillskott, träningskläder etc på gymmet. Det finns tusen tips jag kan göra för att få fler medlemmar, men det är inget jag letar efter nu. Jag kommer om några månader få en större lokal, men tills dess går det knappt att sätta in fler innan det blir för fullt.[br][br]Därav kollade jag ifall ni hade några andra tips, utanför gymmets gränser.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.