Senaste inläggen
Dina frågor - avsnitt som svarar på de flesta starta-eget-frågor!
Hej! Som ni vet har Sverker Olofsson ett nytt program med Linda som handlar om frågor om pengar. Programmet heter "Dina frågor - om pengar". Finns på SVT-play. Men tänkte tipsa alla som funderar på att starta eget men inte orkar leta upp de praktiska svaren själv om detta avsnitt: |
|||
Transport och fraktkostnad från kina ??
Hej !!
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|||
Import av kläder från usa
¡Hejsan alla glada företagare! |
|||
bärgnings firmajag skulle vilja starta en bärgnings firma,men då bilarna är för dyra måste jag komma på enkla lösningar för att få in lite pengar...men alla mina ideer är snart slut...finns det någon som går i samma tankar så hör gärna av er Kategori: Affärsidéer |
|||
payson fråga
Hej |
|||
Behöver hjälp med redovisningsrutiner
Bonde. Har köpt och startat gård och verksamhet i år, bokfört nödtorftigt för första skattedeklarationen. Har inga speciella problem med kontering och bokföring, men behöver hjälp att lägga upp rutiner hur lånekostnaden på gården som både är näringsfastighet och privatbostad. Samt hjälp men el- och teleräkningars fördelning privat-företag. |
|||
Importera verktyg??
Hej! Kategori: Affärsidéer |
|||
milersättning till och från arbetet
Hejsan ! |
|||
Tips till er som behöver ta ett starta-eget-lån!
VEtt företag som lånar ut pengar till oss som vill starta företag men inte har råd att leva på starta-eget-bidraget! Man kan låna upp till 100 000 kr, och de hjälper till med det mesta! Kategori: Allmänt |
|||
"Mellanlagra" moms mellan perioder?
Jag importerar en del från icke EU-länder och nu i månadsskiftet ska jag redovisa moms för det senaste kvartalet. |
|||
Har ni varit med om bedrägeri någon gång?
Hej! Som företagare måste man ofta vara på sin vakt för att inte bli lurad av skumma försäljare, oseriösa leverantörer/samarbeten, bluffakturor och så vidare (som privatperson också i för sig). Kategori: Allmänt |
|||
vill starta företag
De känns som om jag har en sån bra idé men efterom jag tar studenten nu är det bara att börja plugga igen eller att ta en strö jobb. Kategori: Affärsidéer |
|||
Ta bortTa bort denna tråd Kategori: E-handel |
|||
Konverteringsgrad
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Avslappningstjänster
Jag funderar på hur jag ska locka till mig nya kunder...för tillfället har jag knappt några kunder alls och det är det som känns svårst att hitta de första kunderna. Kategori: Affärsidéer |
|||
letar kontakt i Kinajag undrar om någon vet hur jag ska gå tillväga för att få tag i en kontakt (agent, mellanhand) i Kina? Kategori: Allmänt |
|||
Köpa in sig i familjeföretagJag och min man har blivit tillfrågade om att köpa in oss i min mors och hennes mans företag. Tanken är att vi köper in oss med ca 1/4. Detta ska ske då företaget expanderar. Vad ska vi tänka på? Hur förbereder vi oss för framtiden? I ett senare skede kommer vi antagligen att överta verksamheten helt, men familjefördelningen ser ut på det "moderna"... |
|||
Har andra rätt att använda mitt företagsnamn?Jag undrar om jag registrerar ett företagsnamn och även äger .se domänen till företagsnamnet, har andra då rätt att använda samma dmännamn fast med .com och .nu? Kategori: Allmänt |
|||
Deklarationsfråga från nybörjare
Hej! |
|||
Flera hemsidor/produkter = ETT företagsnamn?
Hej, jag tänkte idag registrera egen firma och företagsnamn. Men mitt problem är att jag vill kunna använda det inom alla mina företag..det jag säljer är produkter via för tillfället två hemsidor. Kategori: Feedback |
|||