Senaste inläggen

barnstrumpor packade som jag önskar

[color=limegreen]Hej![/color]

Kan du, eller någon du vet, sälja barnstrumpor förpackade som jag själv önskar? Alltså med "pappersremsa" som håller ihop dem, som jag själv designar osv.

Inte så stora volymer första gången.

Hör av dig, [email]lundgren112@hotmail.com[/email]

[color=brown]Filibastis[/color]

Kategori: Söker/eftersöker

Nu startar jag företaget - HJÄLP mig!!

Hej gott folk 🙂 Förra året skrev jag ett inlägg och undrade omd et verkligen var så lätt att starta eget? Kort sagt fick jag svaret "kör på det".

Och nu ska jag äntligen ta tummen ur och köra igång det! Jag har "testdrivit" det och fått bekräftat att idén var superbra! Som jag trodde - jag har en säker produkt under en period testade jag fö...

Kategori: Allmänt

E-handelslösning med val som påverkar pris

Hej

Är det någon som känner till en e-handelslösning/plattform med stöd för att köparen kan göra aktiva val i "knappform" som påverkar priset?

Kommer användas för att sälja mobiltelefoner och dylikt, artikel av typen abonnemang 500 kr/mån pris på telefon från 1 kr.

Vill sedan få med de val som påverkar kostnaden t.ex lägre bind...

Kategori: E-handel

behöver revisor

Hello,

I'm looking for an accountant to deal with all my book keeping.
New started web design company dealing with clients worldwide.

Please PM me if you are interested.
I need someone on going to help me.

John
http://www.iworkmedia.com

Välja annan licenserad leverantör = parallellimport?

Hej!

har hittat en leverantör i Sverige som är den licenserade leverantören (för detta märket) i norden.

Dock har jag hittat en billigare leverantör (också licenserad ) i USA.

Räknas detta som parallellimport eller får jag köpa av dessa då de är licenserade.

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Söker efter Sverigeartiklar

Hej!

Jag söker just nu efter Sverige- och vikingartiklar, så om ni är en leverantör eller vet om en leverantör som har detta i sitt lager så får ni gärna höra av er.

Det ska också helst passa in på min sidas tema (party) också.

Ha det bra!

f-skatt - moms - eu and non eu income

Hello,

I am a web designer living in sweden and have just registered f-skatt. I will be getting money for web design work from the UK and USA. Do I have to pay moms on the money I earn outside of sweden?

How much should I keep back for tax every month? Is it the usual 33%-34%, I heard that with f-skatt you need to keep back around 50...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

bil meck

tjena jag har tänkt att starta en bilmeck men jag vet ej vart jag ska vara jag har något som heter hyrpoolen typ 200 meter i från mitt hus så nu vill jag starta en bilmeck där har ni några tips på att driva bort dem som äger hyrpoolen

Kategori: Affärsidéer

Sälja till andra EU-länder, måste man ha speciell SNI-kod då?

Kanske kommer med en riktigt "dum" fråga... men jag har inte varit företagare så länge (sen december 09)... Så har fortfarande mycket kvar att lära  :-\

SNI-koder...
Om jag vill sälja till andra EU-länder som Danmark, Finland, Tyskland och England. Och då inte sådana summor så att jag måste skaffa mig momsregistrerings nummer där (förlå...

Kategori: Off Topic

SNI-koder - Vart hittar jag dem!?

Jag är ny här på forumet, och även som företagre.. så snälla ha överseende med att jag inte alltid pratar "rätt"  😛 (har bara haft företag sen december 09)

Har tänkt börja sälja fler kategorier varor.. Men har bara en SNI-kod. (postorder med heminredningsprodukter).

För att få sälja t.ex. kläder, leksaker...  måste jag ha fler såda...

Start av bokföring

Hej på er.

Jag har läst en hel del böcker smat på nätet gällande bokföring och har förstått att det finns en hel del konton enligt BAS-kontoplanen. Tror jag har hyfsad koll på de olika kontona. Men det finns ju så otroligt många. Har inköpt en journalbok men det är tveksamt om kontona i denna kommer att räcka till. Har jag missat något? Natu...

Ringsignaler, bakgrundsbilder m.m.

Tror ni på iden att starta en nedladdningssida för mobilspel, ringsignaler, bakgrundsbilder?

Kategori: Affärsidéer

Någon som producerar anteckningsblock, almanackor och liknande?

Jag skulle vilja ha kontakt med någon som har ansvar för produktion och design av t.ex. kollegieblock, almanackor och liknande. Det är nämligen så att jag har en del förslag till omslagsdesign som är grymt tuffa, billiga i produktion (gråskala, så inga onödigt dyra färger behövs) och framför allt: De kommer dra mycket uppmärksamhet till...

Skatteverkets bokslutsunderlag med bokföringsprogram

Hur går man till väga med bokslutsunderlagen (t.ex. skatteverkets "B6 bokslutsunderlag varulager" m.fl.) när man bokfört med hjälp av bokföringsprogram (SPCS)?

Min lagerinventering var t.ex. ganska så omfattande så jag skrev en egen inventeringsverifikation men antal, pris osv. Jag måste väll kunna använda den eller är det något märkligt kra...

Partners & Investerare till Community och Modesajt mm.

Tjenare!

Jag har arbetat med en community sedan år 2008 som är i stil med Facebook men är mycket mer dejting inriktad. D.v.s. 90% av våra medlemmar söker efter kärlek på sajten. Är du en investerare som kan tänka sig att driva detta mycket potentiella projekt framåt? Eller kanske bli en samarbetspartner?
Vi jobbar i nuläget med många fler...

åkeri

hej
jag undrar om det finns någon som vet hur man ansluter sig till typ schenker eller dhl om man har en egen lastbil...så man kan köra åt dom...jag funderar på att starta åkeri men vet inte hur man lättast får tag i kunder för uppdrag

Kategori: Allmänt

Bokförningshjälp

Hej ,Jag och min bror studerar samtidigt startade ett kommanditbolag som säljer muffin.Vi anställde en person som tar hand om butiken för vi har inte tid med det.Det går bra.Vi har inte många fakturer.Vi har nästan 10 fakturer för inköp,tel,hyran,betalterminal,sop.Vi redoviser momsen varje 3:e månad.Vi kan tyvär inte mycket om bokförning eller redo...

Företagsform för teckar/konstnärs studio?

Hej!

Är det någon som har erfarenhet utav vilket sätt som är bäst för att driva en tecknar studio?
Vi för för närvarande två medlemmar. Jag började fundera på att skaffa enskild firma nu när vi började få lite mer jobb för att få F-skatt (kan nämnas att vi inte tjänar några stora summor än), men då skulle jag behöva ha min partner som a...

Integrera mot ett betalningssystem

Vi har nu fått in ett nytt uppdrag hos quickhelp.se.
Uppdraget går ut på att integrera en webshop i asp.net mot ett betalningssystem.
Ett av följande ska användas: Payson, Certitrade eller Payer.

Deadline: 2010-03-29

Mer information finns på vår hemsida.

Låter detta intressant?
Lägg ditt bud på www.quickhelp.se eller k...

Beskattning?

Hallå!

Jag har en fundering... Säg att jag har en anställning som är på 80% (4 dagar i veckan). Jag klarar mig på den lön jag får via den anställningen. Jag har ett AB vid sidan om där jag kan köra en 'egen låda'. Jag fakturerar per timme, säg 650kr/h till mitt AB. En normal månad kanske jag kan fakturera 16-20h =>
10400 - 1300...