Bokföring av moms för sista kvartalet -09

9
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp här inför deklarationen och bokslut för 2009. Har nämligen upptäckt att mitt kontoutdrag per 091231 och saldot enligt bokföringsprogrammet inte stämmer överens. Jag har en diff. på 66 kr.

Anledningen till detta är att jag bokförde inbetalningen av momsen för sista kvartalet 2009 per 091231, efter att ha läst mig till detta någonstans. Jag förstår ju nu att det gör att jag får ett felaktigt belopp på kontot enligt bokföringsprogrammet. Kan någon hjälpa mig med detta? Vad borde jag ha gjort istället och hur rättar jag till detta?

Mycket tacksam för svar!

Mvh, Jimmy
1324
4
Du borde lagt momsskulden på 2650 när du bokförde momsrapporten. Och sedan nollat 2650 mot 1930 när du sedan betalade den 12 feb. [br][br]Om jag nu förstått frågan rätt. [br][br]Hans
9
Tack för svaret Hans![br][br]Jag misstänkte det men var inte säker. Då kommer den kluriga frågan. Hur gör jag för att rätta upp detta i min bokföring? Finns det något bra sätt tror ni, jag använder UNI_BAS.[br][br]Mvh, Jimmy
1324
4
Kan inte Uni_bas. Men där kan man väl slå över till expert mode och bokföra konton. [br]Kolla med supporten. [br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.