Minska aktiekapital till 50 000kr

10
Jag kommer att minska mitt aktiekapital i mitt AB till 50 000kr.
Förfarandet ska ske enligt dessa instruktioner:
http://www.bolagsverket.se/foretag/aktiebolag/andra_aktiebolag/minskning_av_aktiekapitalet/

Jag undrar om det är någon som har gjort detta och vill dela med sig av sina formuleringar för förslag och beslut?
10
Det verkar vara ett svalt intresse runt detta. Märkligt då jag inbillar mig att ganska många borde vara intresserade av att ta ut 50 000 kr skattefritt ur sitt bolag.[br]Kan det vara så att de flesta anlitar någon skattekonsult för att lösa det hela?[br][br]Då jag inte har så mycket verksamhet i mitt företag, anställd som jag numera är, så ska jag göra ett försök att lösa det hela själv. Det är alltid stimulerande att lära sig något nytt. Jag återkommer med mina resultat när allt är klart.[br]
2066
22
Tror ärligt talat inte att det spelar så stor roll för de flesta mindre AB. 50000 är inte mycket pengar och gör ofta mer nytta i arbete i företaget än på ett privatkonto. (Jämför med hur många som har lånat ut privata pengar till sitt AB.)
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.