Senaste inläggen
Redovisning särskilt stöd vid start näringsverksamhet från AF
Jag är en nystartad företagare med enskild firma. Jag skulle hjärtligt uppskatta om någon kunnig skulle kunna vara snäll och svara på min fråga. Ett stort tack på förhand. |
|||
Bokföring av körjournalen - kan alla milen slås samman varje månad?
Jag är en nystartad företagare med enskild firma. Jag skulle hjärtligt uppskatta om någon kunnig skulle kunna vara snäll och svara på min fråga. Ett stort tack på förhand. |
|||
Söker: Affärspartner till TM-bolagJag söker en affärspartner för uppstart av ett Telemarketing-bolag i Östergötland eller Stockholmsområdet. Jag har 5 års erfarenhet av TM och har också vid sidan av anställning drivit ett eget bolag tidigare. Kontakter finns, främst inom telekombranschen så att ordna ett projekt är inget problem. Jag skulle kunna starta igång detta själv imorgon me... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Sprit avdragsgillt?
Hej! |
|||
Ingå avtal som enskild firma
Jag har nyligen startat en enskild firma som ska sälja annonsplatser på en hemsida. Inför min första kund måste jag nu upprätta ett avtal mellan oss där delvis kort bakgrund, specifikationer kring annonsen (hur lång tid den ska visas, hur mycket de vill betala och vilken slags annons de vill ha) presenteras, men också alla villkor som ingår. |
|||
LagerbolagNågon som kan tipsa om vem man ska köpa ett lagerbolag av? Det finns ju massor av företag med tjänsten, men hur vet man vilka som är seriösa. Avgiften skiljer sig rätt mycket 5000-10000. Kategori: Allmänt |
|||
Avveckla nystartat företag
Hej, |
|||
Statistik slår ut kassaregister!
Är det så att statistik i kassaprogram kan vara en avgörande faktor för om användarna skall välja en traditionell kassaapparat eller ett datoriserat system? Kategori: Allmänt |
|||
Nyhetsbrev
Nån som har några fräscha idéer om hur man kan utforma ett nyhets(e-)brev. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Nybörjar frågor och åsikt om företaget.
Hej. Jag är helt ny inom allt om företagande. Så jag har ett par frågor! Kategori: Affärsidéer |
|||
Lån a la LoanLand?
Hm... Precis när jag hittade den perfekta lösningen för mitt pyttelån, så ska LoanLand avvecklas. Suck, stånk och stön. Tillbaka till ritbordet. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skickade fel vara
Jag gjorde nog mitt största misstag som företagare nyligen, råkade förväxla två order så de fick varandras varor, den ena har jag lite dåligt samvete för då han redan har fått vänta ett tag. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Bokföring för ett mellanhand-företag
I min enskilda firma säljer jag varor till svenska kunder. Jag samarbetar med en leverantör utanför Europa. |
|||
Kostnader för anställdaVad får man för kostnader om man har anställda? Rör det sig om mycket pengar i arbetsgivaravgifter? Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Tankar om investeringar, avskrivningar, eget kapital och amorteringar
Hej, Jag vill ha era tankar om det optimala läget(om det finns) i frågan om investeringar. |
|||
vävd textiletikett/textilband med mitt märke? Egen logga!
Jag ska fästa den på mina designprylar (som jag syr bla) Kategori: Allmänt |
|||
Vilken bolagsstruktur bör jag använda mig av?
Hej! |
|||
Kanske en dum fråga men MÅSTE man betala ut semesterersättning?Vi är ett litet AB med 3 anställda. Måste man betala ut semesterersättning? Alltså göra ett avdrag för semesterersättning vid varje lönekörning? I mitt bokföringsprogram kan man välja att inte räkna med semesterersättning men är det lagligt eller måste man göra en avsättning för semester varje månad? |
|||
Affärer mellan 2 egna bolag - Lagligt?
Hej |
|||
Hur hantera ränta för lån?
Hej! |
|||