Senaste inläggen
uppdragsgivare och verksamhet vid sidan om
Hej! |
|||
Fel moms i Visma EF
Hej |
|||
Vilket Fack tillhör jag som företagare?
Jag kollade upp och såg att det finns ett fack som heter Småkassa som är för företagare..men avgiften var under 200 kr/månad såp jag tror inte a-kassa avgiften var med där? Kategori: Allmänt |
|||
Bokföra inbyte
Driver enskild firma i vilken jag är Åf för ett större släpvagnsfabrikat. Är nu på väg att göra min första affär där kunden delbetalar med sin gamla vagn, dvs ett inbyte. |
|||
Är det tillåtet att göra avdrag för hemtelefonen när min fru står på fakturan
Är det tillåtet att göra avdrag för en del av räkningen för hemtelefonen (som jag även använder i firman)trots att min fru står på fakturan och kvittot? |
|||
Räknas inköp av förbrukningsvaror köpta med privata medel som kontant betalning?
Räknas inköp av förbrukningsinventarier köpta med privata medel som en kontant betalning ? Jag har bokfört genom att använda enen insättning som motkonto. Anledningen att jag undrar är att man i så måste redovisa köpet senast dagen efter. |
|||
Skriva ut sig ur Sverige och sedan flytta tillbaks. Vad händer med pengarna?
Hej |
|||
what am i allowed to sell ? when im only registered as hosting company.
Hey Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
E-handel - tar emot prisförslag
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Dra av Exp.avg.??
Hej! |
|||
Egetkapital till nytt bolag
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hitta leverantörer
Jag driver ett företag och skulle vilja sälja smink och märkeskläder, ex g-star. Kategori: Off Topic |
|||
hardstyle/hardcore club
Jag har funderat länge på att de finns inte en enda hardstyle klubb eller liknande runt om där jag bor eller i några städer inom 3 timmar härifrån.. Ändå är de så många jag vet som älskar hardstyle. Kategori: Affärsidéer |
|||
SGI för företagareJag läste på Försäkringskassans hemsida att man som ny företagare har rätt till en sjukpenninggrundande inkomst under uppbyggnadsskede, 24 mån. Jag startade mitt företag i februari i år, kan jag få det då? Eller finns det som vanligt några hållhakar som att man måste ha jobbat 6 månader, att jag skulle ha ansökt direkt när jag startade företaget os... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Hur är det egentligen med soc.avgifter?
Jag har en fråga som kanske låter dum, men jag har inte lyckats få klarhet i den. Betalar jag sociala avgifter, egenavgifter och allt det när jag betalar in till skatteverket i mitten av varje månad? Ingår det i summan som skatteverket har räknat ut, eller ska jag betala in det på något annat sätt? |
|||
anställa andra musikerOm jag har en spelning (jag har mitt företag som musiker) tilsammans med två andra som inte har F-skattesedel och vil ta betalt för hela gruppen med min F-skatt, hur går det till? Summan är väldigt liten, 500 kr per person, kommer jag undan arbetsgivaravgiften då? Är det andra avgifter jag ska betala? Hur redovisar jag det hela? |
|||
Reflex"snöre"...?
Nu har det hänt igen... ännu en knäpp liten idé som vägrar släppa. Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra felbokning ifrån bank?
Hej! |
|||
Skatta för vinst/kickback från USA?Jag har alltså köpt en tjänst ifrån USA och sedan fått tillbaka vinst (kickback) från dessa tjänster från USA, hur ska denna vinst skattas/bokföras i Sverige? |
|||
Hur ska kostnaderna innan uppstart redovisas
Jag är en nystartad företagare med enskild firma. Jag skulle hjärtligt uppskatta om någon kunnig skulle kunna vara snäll och svara på min fråga. Ett stort tack på förhand |
|||