Senaste inläggen
Fråga om lån och bokföring
Förra året när jag startade mitt företag (enskild firma) tog jag ett lån innan jag startade upp företaget. Det står i mitt namn (inte företagets). Jag bokförde det i företaget som en egen insättning och när jag deklarerade så skrev jag vilka räntor jag hade betalt och vilka företaget hade betalt. |
|||
Kund betalt innan varor faktura ställts ut?Jag har en kund som beställt varor av mig. I samband med denna beställning har han betalat in pengarna på mitt bankgiro. Fakturan är utställd vid leverans av produkt 3 veckor senare. Någon som vet hur jag ska bokföra detta? Jag kan i bokföringsprogrammet inte bokföra kundbetalningen innan utställd faktura!Dessutom har han inte betalat moms på faktu... |
|||
Stjärnsäljare finnes! (Projekt)
Då min tidigare arbetsplats nyligen bestämt sig för att stänga ned sitt svenska kontor är jag nu på jakt efter nya spännande utmaningar! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Komplett bröllops butik
Är du intresserad av att starta eget eller driver du redan idag en Kategori: Till salu |
|||
Bokföringsteknisk fråga.
Hej! |
|||
Papper till faktura?Hejsan jag undrar vilket typ av papper man ska använda sig av när man skickar hem fakturera till folk. Det finns massa olika alternativ men ett "vanligt A4" papper kanske inte är det proffsiga känslan som kan ges när man exempel får hem faktura från andra företag. Vad använder ni eller vilken pappers format använder ni? Kategori: Allmänt |
|||
Känner ni till detta nyhetsbrev?
http://anp.se/newsletter/922350/42445F4577484151437649475943 Kategori: Allmänt |
|||
Tiger of Sweden Kalsonger
Tiger of Sweden original boxershorts 2-pack Kategori: Till salu |
|||
Problem med fd anställd
En anställd som jag sade upp från provanställning för 2 månader sedan vållar mig fortfarande problem. Han misskötte sig tjänst och därmed fick han gå. Kategori: HR - Personalfrågor |
|||
Hur beräkna avdraget för traktamente
Hej |
|||
samarbetsavtal me upp finnare
Jag har fått ett erbjudande av en uppfinnare att starta ett sammarbete med honom. Kategori: Allmänt |
|||
Numrering av fakturor - någon som vet vad som gäller
De flesta verkar vara av den uppfattningen att kundfakturor måste numreras i en obruten serie för att fusk inte ska misstänkas vid en granskning. Men är det verkligen så? |
|||
En bra databas lösning för produkt/kund register
Hej alla på foretagande.se! Kategori: E-handel |
|||
Rekommendera mig en redovisningskonsult
Hej på er! |
|||
SÖKES 2-3 Delägare Samarbete etc Innovativ verklighetsförankrad Södra Sverige
Hejsan Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur hanterar ni garantier?
Hej Kategori: Inköp |
|||
Innan kommande bokslut, vad bör göras?
Vet att jag är ute i väldigt godtid. Men tanken dök upp när vi satt ett gäng och pratade Budget för nästa år. |
|||
Leverantör barnkläderHej jag undrar hur man hittar leverantörer för barn kläder? Kan man se priser med isf??? Kategori: Allmänt |
|||
fakuranummer 0001?
Hej! |
|||
tjänstepension vad innebär det?
Hej! |
|||