Senaste inläggen
Billig o bra telefonpassning
Jag gör gärna reklam, helt gratis, för produkter som jag verkligen gillar. Kategori: Allmänt |
|||
Hur gör man med tullen om man importerar från Kina?
Hejsan! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Hur gör man en balansrapport?
Jag har försökt ta reda på hur man gör balansrapport. Kolumnerna ska tydligen vara Ingående balans, Ingående saldo, period, utgående balans. I vissa exempel står det utgående saldo, är det samma sak? |
|||
Huvudbok lite klarare
Nu tror jag att jag börjar fatta vad huvudbok är! |
|||
Mat på restaurangHur mycket kan man skriva av när man pga verksamheten är tvungen att äta på restaurang? Jag har hört att det är summan minus vad det brukar kosta när man lagar mat själv, men jag hittar inte källan till det. |
|||
Eget arbete - Säkra pengar?
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföring samt Lokalhyra i visma
Hejsan! |
|||
Inventarie eller vara när man köper något för att hyra ut och ha på event?
Har ett fordon, avställt osv och ska helt byggas om så att det aldrig kommer kunna vara en bil, som jag kommer hyra ut till diverse event som rekvesita, det kanske även kommer medverka på något event som jag någon gång anordnar. |
|||
Återuppliva ett nedlagt företag
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Hur gör man om leverantören ej betalar pengar?
Har beställt från ett företag i tyskland. Kategori: Off Topic |
|||
Aktieutdelning
;) |
|||
Bifirma
Hejsan! |
|||
Fast lön, tjänstebil osv. Vilken intäkt motsvarar det om jag kör som konsult?
-Har idag 42500/mån i lön. Kategori: Allmänt |
|||
Blanda fruns butik, jag som konsult och skog på bästa sätt!Jag och en kompanjon funderar på att starta ett konsultbolag. Idag är vi båda fast anställda men kommer i så fall att sluta och i stället jobba som konsulter åt främst vår nuvarande arbetsgivare om möjligt. Vi bedömer att vi kan få ett långtidskontrakt med uppdrag värda 2-2,5 miljoner från denne. Sen vill vi kunna ta enskilda mindre uppdrag var för... |
|||
Fakturaavigft / aviavgift vid avbetalningPå vilket konto bokför jag aviavgiften vid ett avbetalningsköp? Om det inte är fråga om avbetalning skall det ju räknas in i priset för det man köper, men det blir ju konstigt att lägga till 35 kr till årets inköp av inventarier varje månad. I "Bokföring & förenklat årsbokslut - enskild firma" föreslås konto 8410 - Räntekostnader. Kan man verkligen... |
|||
Moms-blandad verksamhet-kontering
Hej |
|||
Hittar inte rätt ord? Agentur?
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Fraktkostnad från kina
Hej vänner! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Återförsäljare
Återförsäljare sökes till våra lågenergilampor. Vi finns redan etablerade i Västsverige idag med ca 100 återförsäljare. Driver du, matbutik, bensinstation, lampaffär, järnhandel, eller dylikt så kontakta oss gärna. Det finns flera fördelar med våra lampor. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
En fråga angående avdrag av förluster
Hej, |
|||