Tips för preliminära självdeklarationen för år 2

17
Hej!

Jag kommer snart att göra mitt första bokslut som egen företagare  :blink
I den preliminära självdeklarationen för år 1 stod det att jag beräknade att få ett nollresultat.

Under den förlängda första räkenskapsperioden har jag i praktiken haft ett minusresultat  :'(

Är det så att Skatteverket kommer att beräkna ett plusresultat för år 2 (0 + x %) om jag inte lämnar in en preliminär deklaration för år 2 i december?

Vad ska jag ange i den preliminära självdeklarationen för år 2 om jag förutspår ett minusresultat även för år 2? Skriver jag "beräknar ett minusresultat" eller anger jag att jag siktar på nollresultat även för år 2?  :blink

Hoppas att ni förstår hur jag menar.
Tack för hjälpen.
1324
2
Man skall inte vara säker på vad skatteverket beräknar om man inte lämnar en ny prel. [br][br]Ex när jag fick min år 2 beräkning var jag i samma sits som du. Hade gjort minus år ett. Men av någon outgrunliga anledning fick jag en beräkning på den LÖN SOM ANSTÄLLD jag haft 2 år tidigare. Och eftersom detta beslut kom runt 25 januari blev det bråttom att få det ändrat till 12 februari då första betalningen skulle in.  [br]Ja Ja. Så skicka in en prel är nog det bästa och inte anta något. [br][br]Sedan är det väl naturligt att lägga denna prel på värden som ger nollresultat i ditt fall. [br][br]Hans[br]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.