Senaste inläggen
Leasa en tjänstebil i enskild firma: vad kan man dra av
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Enskild firma; Frågor kring avgifter och skatter
Hej, är ny på forumet! |
|||
Plantera träd för världens miljö - avdragsgillt eller ej?
Hej |
|||
bokföring av semesterlön
Hejsan. Vet inte riktigt hur jag ska bokföra denna händelse. |
|||
Företagskonto?
Hmmm... nu blev jag lite nyfiken eftersom jag är på gång och ska starta en enskild firma. |
|||
Vad ska jag göra med en försäkrings faktura?
Har fått en faktura från FORA, och vet inte riktigt vad jag ska göra med den förutom att betala förstås. Men ska jag betala den som privatperson eller är det något som ska betalas i företaget? (Handelsbolag) |
|||
Flytta innehållet i kassa om det hamnat fel?Hej. Om man har en enskild firma och varken har företagskonto eller kassa så har jag förstått att man kan använda enbart Eget kapital vid köp och sälj. Stämmer det? jag använde av misstag kassakontot för transaktioner. Jag undrar nu om och hur man kan flytta innehållet i kassa till eget kapital, för det har jag hört att man kan göra. Alternativet s... |
|||
Redovisa moms vid köp inom EU i annan momsperiod än inköpet?
Jag fick just hem en leverans från England. Leveransen är förskottsbetald och enligt skatteverket ska momsen redovisas den 15 i månaden efter att varorna anländer. Alltså den 15 januari 2011. |
|||
Byta namn på varor? Tillåtet?
Hej! |
|||
Twitter kontakter
Hej alla, Kategori: Off Topic |
|||
Föräldraledig med registrerat företag
Jag har ett företag registrerat som jag inte har kommit igång med. Har inte omsatt en krona. Kategori: Allmänt |
|||
Grossister inom Kontorsmaterial och Hårvård
Hejsan, Kategori: E-handel |
|||
Ombilda HB till AB
Jag behöver hjälp.. |
|||
Lättare för aktieägare att utöva ägarinflytande
Det ska bli lättare för aktieägare att utöva sitt ägarinflytande. Lagändringarna görs med anledning av ett EU-direktivet om aktieägares rättigheter i noterade aktiebolag. Kategori: Nyheter |
|||
Enklare för företagen att redovisa
Den 1 januari 2011 blir det enklare för företagen att redovisa sin verksamhet i Kategori: Nyheter |
|||
Köpknapp för kortbetalningJag skulle behöva en knapp på en hemsida för att ta betalt med kort. Resultatet skall bli ett mail till kunden och ett till mig efter utförd betalning. Någon som har hittat någon bra tjänst? Kategori: E-handel |
|||
Säljare sökes - Bra ersättning
Söker säljare till webbyrån Hudik Media. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Jag har flera affärsidéer ska jag ha en eller flera hemsidor?
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Hjälp att börja
Hej! Jag ska ha en modevisning under Fishin4fashions modemässa i uppsala nästa år. Jag har räknat ut att om jag hittar någon som kan sy upp klänningarna som jag ska visa för 200kr styck så blir det 12600 (Ska ha 21 designer och alla dessa i tre storlekar). Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Anklagas för fuskbygge
Hej, |
|||