Senaste inläggen
Sälja förstahandskontrakt?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
registrera företag samt moms bråttom ;)
sitter på skatteverkets sida å tar mig genom registrering av företag samt moms |
|||
Restsalg Møbler til Skandinavien
Hej alle på Företagande, Kategori: Till salu |
|||
Ombildning: EF till HB
Min man har sedan en tid haft en EF. Jag har förvisso hjälp till lite men det har vi inte brytt oss om att redovisa utan det har jag gjort "gratis". |
|||
Återbetalning av moms inom EU
Hej, |
|||
Konkurrensförbud
Har en fråga om konkurrensförbud och hur det fungerar i praktiken. Kategori: Allmänt |
|||
EF till AB
Hej, |
|||
Söker kontor i Stockholm
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokslutsrevision - bokföra kostnaden
Hej |
|||
Bonus istället för lön
Hej |
|||
Vilken moms på förseningsavgift?Har en videobutik och undrar vilken moms det ska vara på förseningsavgifter, då folk lämnar tillbaka filmer för sent. Automatiskt blir det momsfri försäljning i kassan, men stämmer detta? Nån som kan hjälpa mig? |
|||
Shoppat lite på loopia..
www.plexiglas.nu
Kategori:
Off Topic
|
|||
Att driva ett svenskt bolag från utomlands.
Vad är möjligheterna och problemen med att driva ett litet sverigeregistrerat företag med i stort sätt all verksamhet baserat utanför EU? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra lön
Hej jag använder mig av VISMA och jag håller på att bokföra min personals lön. |
|||
Betalning från andra EU-länder
Kan privatpersoner i andra EU-länder betala till svenskt bankgiro? :-\ Kategori: Företagande över gränserna |
|||
För er som söker tillverkare av elektronik
Hej alla ! Kategori: Affärsidéer |
|||
Blåst av företag i USA, vad göra?
Hej! Hittade inget liknande då jag sökte, så jag provar att skriva. |
|||
Söker efter märkes solglasögon
Någon som vet någon grossist som sysslar med det i Sverige eller vart man kan vända sig för att få tag på det? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Skatter, vinst och lön i enskild firma
Jag startade företag i februari och trodde jag hade koll på bokföring osv, men nu visar det sig att det brustit i skattekunskap. |
|||
Aktieutdelning
Om man har exempelvis 1 milj i bolaget som man bolagsbeskattar, kan man då ta ut aktieutdelning obegränsat antal år(sålänge det finns pengar kvar) framöver av de beskattade pengarna? |
|||