Senaste inläggen
Några enkla frågor om förenklat årsbokslut / bokföring
Hej, |
|||
Trafikverket har betalt till mitt firmakonto, men betalningen är privat
Idag fick jag av någon anledning tillbaks pengar från Trafikverket (vägskatt). Eftersom jag har ett Plusgiro så har de hittat kontot och automagiskt satt in pengarna där. |
|||
Kan du leva på ditt företag?
Läste för inte så länge sedan att de flesta nystartade företag drivs vid sidan om ett vanligt jobb, många går i konkurs redan efter 1-2 år och att endast ett fåtal kan leva på enbart företaget. Kategori: Allmänt |
|||
Vilken linje för företagande på gymnasiet?
Nu är det så att jag kommer inom ett år att få välja gymnasieskola, program och inriktning. Kategori: Allmänt |
|||
Toyota-prenumeration
Jag tittar på lite alternativ till att köpa eller leasa en bil. Kategori: Inköp |
|||
................. |
|||
Maxgräns för milersättning till anställd
Hej, |
|||
Fråga om preliminärskatt??
|
|||
Bokföra utgående balans vid byte av bokföringsprogram
Hej, |
|||
köp av domännamn och ompekning till befintlig webshop
Hej, jag har redan en webshop som jag hyr av ett företag. Om jag köper domänen med mitt företagsnamn kan jag då peka om den så att den leder till min webshop utan att lägga domänen i ett webbhotell som jag måste betala för? Eller måste man koppla domänen till ett webbhotell för att kunna använda den? Kategori: E-handel |
|||
SPONSRING
Hej jag har en fråga ang. Sponsring och starta företag. Kategori: Affärsidéer |
|||
Till salu: e-handelsföretag med fokus på ekologiska barnprodukter
Bolag verksamt inom e-handel sedan början av 2008. Ekologisk profil och nischad produktportfölj med fokus på barn och barnprodukter från kända varumärken. Kategori: Till salu |
|||
Förmån bensin privat körning
Hej |
|||
Produkt + 7-eleven = hur går man tillväga?
Hej alla! Kategori: Affärsplanen |
|||
Moms och lönekostnader
Hej |
|||
Interimsfordran i bokslut eller?
Hej, ska man bokföra interimsfordringen samtidigt som man bokför fakturan eller ska man vänta till bokslutet och göra en omföring? |
|||
Cosmetica med inriktning brun utan sol. Lager till salu billigt.
Pga en karriärsmöjlighet säljer jag mitt lager. Kategori: Till salu |
|||
Lagervärdering bokslut??Jag har hela tiden kostnadsfört fakturor under året och nu har vi inventerat. Hur gör jag nu vid bokslutet?? Är ett AB. Har inget varulager så att säga utan har skrivit in de olika fakturorna som kostnader. |
|||
Fora?Företaget jag jobbar åt har tecknat en Fora-försäkring för en anställd, (de har bara en anställd, de andra 2 är ägare). Hur ska detta bokföras? Måste det in i löneprogrammet eller räcker det med att jag bokför detta som en vanlig faktura? |
|||
Skillnad på bokslut?
Hej, |
|||